בגוגל אנליטיקס יש אפשרות לעקוב אחר מה גולשים מחפשים בלשונית החיפוש באתר.
למה זה חשוב?
- במקרים שיכולים לגלות שהרבה יוזרים מחפשים מוצר שלא קיים בחנות האיקומרס שלנו, ואולי שווה להביא אותו.
- גולשים מחפשים מוצר עם שגיאת כתיב או באנגלית (בעיקר במותגים לועזיים) ולכן לא מוצגות להם תוצאות כי באתר המוצר רשום בעברית. הם נוטשים את האתר והולכים לחפש אותו בגוגל, מה שגם שיכול להשפיע לרעה על הקידום האורגני.
- תוספת נחמדה לדוח החודשי ללקוח.
איך עושים את זה
1. יש להיכנס לאדמין בגוגל אנליטיקס ואז ללחוץ על view setting.
2. יורדים מעט למטה ומפעילים את ה Site search Tracking.
בלשונית ה- Query Parameter מקישים את האות הראשונה שמופיעה בשורת הURL בתוצאות החיפוש באתר שלכם (בדרך כלל מדובר באות "s" ). דוגמא בסעיף הבא.
3. דוגמא ל- Search Query: ביצעתי חיפוש למילה "KRUS". ו- s זה היא האות שמופיעה לפני מונח החיפוש.
4. המעקב יתחיל מרגע שהפעלתם את האפשרות ולא רטרואקטיבית.
5. אחרי שיצטברו חיפושים באתר, לגשת לאנליטיקס ל- Behavior > אחר כך – Site search ואז ל- Search Terms.
7. איך זה נראה לדוגמא:
*בפרמטר Search Exit ניתן לראות מס' מונחים, שבהם המשתמש יצא מיד לאחר שלא קיבל תוצאות, בחיפוש שלו (למרות שהמוצר כן קיים באתר, רק שהוא רשום בצורה אחרת).