פרסום באינטרנט

יתרונות וחסרונות מרכזיים

יתרון מרכזי הוא המיידיות. שלא כמו קידום אתרים, כאן, תוך כמה דקות אתם באוויר ומתחילים לקבל טראפיק.

החיסרון הדרמטי הוא הכסף. פעם מחירי הקליק היו זולים עד כאב, היום כל קליק עולה הרבה מאד ובשווקים מסוימים עבר כבר הרבה מעבר לנקודת האיזון, מה שאומר שהקמפיין לא משתלם כלכלית.

ובכל זאת, לרוב העסקים זה הערוץ הכי רווחי, הכי משתלם, הכי מיידי והכי מדיד.

PPC

PPC – Pay Per Click – תשלום בעבור קליק, זו הטכניקה אולי הטובה ביותר היום להביא תנועה ממוקדת. פלטפורמת ה- PPC של גוגל היא כנראה הטובה ביותר. עם כל הכבוד לפייסבוק (ויש), לטוויטר, ליוטיוב ועוד, גוגל היא עדיין המלכה הבלתי מעורערת של הטראפיק האיכותי ופלטפורמת ה- PPC שלה היא מהטובות בעולם. החיסרון? כולם יודעים זאת וכולם שם וכפועל יוצא כולם רבים על הספוטים של הדיספליי, דבר שמעלה את המחירים.

למה עם מומחי פרסום? אעשה זאת לבד, זה פשוט, לא?

פלטפורמת הניהול של גוגל "אדוורדס" אכן פשוטה וכמוה גם פלטפורמות אחרות של PPC, כמו ה AdCenter של מיקרוסופט ופלטפורמת ה PPC של פייסבוק וכו'.

השיח הוא כלל לא על הניהול הטכני של הפרסום ולא על הכלי עצמו. הדיון הוא מי מצליח בעזרת הכלי למקסם את התקציב.

מומחה, ייעודו למקסם את הקמפיין – לקחת את התקציב ולהביא ממנו הכי הרבה לידים איכותיים, בדגש על לידים איכותיים, מאחר ופעמים רבות חברות פונות אלינו עם תובנות ממקומות אחרים שיביאו להם כך וכך טראפיק. טראפיק כשלעצמו הוא בכלל לא מעניין, מה שמעניין זה ליד איכותי שניתן להמיר למכירה.

דוגמה פשוטה (בכוונה דוגמא מחו"ל כדי לא להעליב קולגות) –

אנחנו בוויזי משתמשים וקונים יחסית הרבה מ iStockphoto, מיד פעם כשאני מחפש אותם (עידו הכותב), אני פשוט מקליד בגוגל את שמם. הם בחרו לפרסם בין היתר מודעה הכוללת בביטויים את שמם המדויק. זה כמו שאפרסם את וויזי כאשר תחפשו "וויזי שיווק באינטרנט". תישאל השאלה למה?  ב- 100% מהמקרים הרי הייתי מגיע אליהם באופן טבעי כי הם ממוקמים במקום הראשון. האם זה טראפיק איכותי? ואם קניתי, האם זה נחשב המרה?

ועכשיו יושב האחראי על השיווק בבית העסק, מרוצה מהתנועה ה"איכותית" אשר מגיעה אליו ומההמרות היפות ומתבשם מהתוצאות.

זו דוגמא שלא היינו בוחרים לעשות, זו כמובן אסטרטגיה, יש הרבה אסטרטגיות, אנחנו לא היינו שמים שם אגורה.

פרסום באינטרנט - דוגמא

דוגמה יותר מורכבת –

נניח שאני מקיים טיולים מאורגנים לשומרי מסורת. לביטוי “טיול מאורגן” יש 74,000 חיפושים בחודש וככל הנראה להופיע בו כמו שצריך עולה משהו כמו 15 ₪ לקליק (זה כמובן משתנה). בית עסק יכול לפרסם תחת “טיולים מאורגנים” ולקבל אינסוף טראפיק שיעלה לו עשרות אלפי שקלים, אבל לא בטוח שכל הקמפיין שווה כי הרי עסק זה מבוסס רק על טיולים מאורגנים לשומרי מסורת ואז רוב הטראפיק שהוא יקבל פחות רלוונטי. לעומת זאת, לביטוי “טיולים מאורגנים לשומרי מסורת” יש 1000 חיפושים בחודש, שם קליק יעלה פחות כסף והלידים ממוקדים.

ונצלול יותר לעומק –

מעבר לקריאייטיב ולאפיון המודעה עצמה, יש חשיבות ענקית לדף הנחיתה וההמרה שלו. דף הנחיתה לא נמדד על בסיס “אני אוהב”, “הדף עושה לי את זה”, אלא נמדד בכלים של המרות. איזה דף ממיר הכי הרבה ואם הולכים שלב נוסף לעומק, אז לא רק איזה דף, אלא איזה צבע, כפתור, מה הגודל שלו וכו’.

ויש כמובן שלבים נוספים, עמוקים יותר. כשאני (עידו סלע) מרצה בפני הסטודנטים שלי ולרשותי 8 שעות על ה- PPC, אני תמיד אומר להם שגם אם אקבל 160 שעות לא נוכל לגעת אלא בשכבה העליונה, מאחר והנושא הזה עמוק ומורכב ומעטים מעטים באמת יודעים לעשות בו כסף ומבינים את ההיקף של הנושא והמורכבות שלו.

סיכום פרסום ה- PPC

להעלות קמפיין פרסומי בגוגל, כל “פופטיץ” יכול בתוך 10 דקות, ואם אתם מנהלים קמפיין בכמה מאות שקלים בחודש באמת אין צורך ללכת למומחה.
אם אתם מנהלים קמפיין רציני יותר עם תקציב גדול יותר, ההחזר על ההשקעה לחברה הוא לאין שיעור.

למה צריך בכלל PPC כשיש אפיליאטס אשר יביאו לי תנועה בעבור PPL

PPL – Pay Per Lead – תשלום בעבור ליד.

לכאורה, עולם מושלם – למה להיאבק בפרסום כשמישהו יכול פשוט להביא לי רק לידים איכותיים ואני אשלם רק בעבור לידים?

התחום הזה כל כך השתנה, שקשה בכלל לעקוב. ואם רוצים להבין למה היום הוא לא כזה מושלם, צריך להבין את הרקע.

בעבר, מחירי המדיה (מחירי הפרסום) היו זולים מאד ואז באו כל מיני חבר'ה ערניים שהביאו טראפיק לבית העסק וחתכו על זה עמלה. כולם לרוב עבדו עם רשתות שותפים כאלו ואחרות וזה היה עולם מושלם. משלמים רק על לידים איכותיים.

הבעיה היא שמחירי המדיה מאד עלו ומחירי הליד לא עלו (בערך מה שקורה בישראל, יוקר המחייה עולה והשכר לא), ואז נאלצו השותפים להביא לידים ממקורות פחות אמינים כמו אתרי הורדות וכו' וכל השוק הזה קיבל תפנית.

עדיין, זה לא שוק אבוד לגמרי, אבל הוא שוק מאד מאד מורכב, אשר מתאים רק לאתרים מאד בוגרים עם הרבה טראפיק אשר גם מסוגלים לספוג חוסר איכות. סף הכניסה כאן מאד גבוה כי זה מצריך הבנה עמוקה במרחב, בשותפים, במדיה, בפסילת שותפים, בהעצמת שותפים ועוד. בקיצור, לא פשוט ולא מתאים לכל אחד.

פרסום באינטרנט
תמיד אפשר יותר, גם אם אתם שנים עושים שיווק וקידום.
מלאו פה את הפרטים וליאת תחזור אליכם במהרה עם תובנות