• Site Search
  • Site Language

צ'ק ליסט ל UX לאתר – אילו נצחונות ניתן להשיג במינימום זמן

הקדמה קצרה לפוסט + שתי דוגמאות

פופ אפ - לא להקפיץ ישר וכן להקפיץ לאתרי סחר (וגם לא מייד)

פופ אף מיידי הוא גם מטרד וגם פוגע בקידום אתרים כי אנחנו מקשים על גוגל בקריאת הקוד. 

או לא להקפיץ בכלל, או ביציאה מהאתר או לאחר מינימום 10 שניות. 

גם כאשר מקפיצים, להבליט את ה X, זה שיא המטרד כאשר לא מוצאים את ה X. 

כן כדאי באתרי סחר להקפיץ פופ אפ עם מבצע לרישום למועדון. 

האם יש פאביקון? - לא חובה

כמובן לא חובה, אבל המלצה רותחת, זה נראה יותר טוב ומבדל ועושה טוב ללקוח אז למה לא כשזה לוקח דקה בדיוק של עבודה? 

פאביקון זה Favorites Icon, זה הלוגו שאתם רוצים בלשוניות בדפדפן ועושים אותו בדקה אחת. 

יש לכם תמונה של מפה באתר בעמוד צור קשר - חובה להסיר, זה מביך

בעידן של הוויז זה מביך לשים תמונה של מפה. 

יש חריג לזה זה אם אתה מלון, או כפר נופש וכו' שאנשים צריכים "להתמקם" על האזור, אבל אין שום הצדקה אם אתה רופא שיניים לשים בעמוד צור קשר "מפת גוגל". ממש שייך לעבר. 

שינוי התמונה והטקסט כאשר משתפים את הקישור בוואטסאפ או בפייסבוק - לא חובה

אם זה אתר אשר יש לו את הנטייה לקבל הרבה שיתופים בוואטסאפ אז כדאי מאד. 

יש לנו פוסט קצר מאד כאן >>

האם יש כפתור "דף הבית" - מיותר היום

חבל על המקום, זה לא רלוונטי, רובם יודעים שהלוגו הוא חזרה לדף הבית. 

החריג לזה הוא אם הקהל שלכם יותר מבוגר ואז אולי שווה לשקול את זה. הדיפולט בכל מקרה הוא לא. 

כפתור "צרו קשר"

לא "צור קשר" ולא "קשר" אלא צרו קשר. 

החריג לזה הוא אם האתר שלך הוא נניח לקוסמטיקאית אז שווה לרשום "צרי קשר" יותר פרסונלי והפוך כמובן אם האתר שלך הוא 99% לגברים אז שווה "צור קשר" אחרת הדיפולט הוא "צרו קשר". 

האם הבר העליון צף? - חובה

ההמלצה תמיד להציף את הבר העליון כך שבכל שלב היוזר שלכם יוכל להגיע לכל מקום באתר

האם יש לכם טופס בכל עמוד בצד? - חובה + להציף אותו ואם לא טופס אז "סטיקי פורם"

מה אכפת לכם שבכל שלב יהיה אפשר ליצור אתכם קשר? שיא הפשטות טופס בצד

אין לכם טופס שיהיה כפתור צף שניתן ללחוץ עליו ובכל שלב ליצור קשר. 

האם הלוגו מפנה לדף הבית והוא לחיץ? - חובה

גם במובייל וגם בדסקטופ + כמובן לבדוק שיש alt לקידום אתרים 

האם יש לכם כפתור וואטסאפ? - לא חובה אבל המלצה רותחת

במיוחד לקהל הישראלי שחי על וואטסאפ המלצה רותחת היא שיהיה כפתור של וואטסאפ. אמנם יש בעיה לעקוב אחר ההמרות אבל עזבו אנליטיקס העיקר להנגיש את עצמך לקהל שלך. ההמלצה היא גם לשים עליו טקסט נחמד עם מיקרו קופי. 

בדסקטופ למקם ולהציף אותו (אם זה אתר בעברית) בצד ימין למטה ואם זה אנגלית הפוך. 

במובייל – למעלה לשים כפתור אחד (בשפה של הבר העליון) אך לשים כפתור מימין למטה בצבע הירוק של וואטסאפ

כפתורי קהילה תמיד למטה, הם לא הסיפור המרכזי

עד שהבאנו תנועה לתוך האתר אז נשים את הכפתורים למעלה? בשום פנים ואופן. כפתורי קהילה למטה בפוטר. 

בנוסף, רק קהילה שיש לכם באמת, אם אין לכם טוויטר, נא לא לשים אותו. 

להסיר כל אייקון מיותר ואולד סקול - חובה

אייקונים כמו "הדפסה" "שליחה במייל" "תעלה למעלה בדף" כל מה שהוא לא בשימוש, לעשות מעבר על האתר ולהסיר אותו. 

טפסים - רק אחד, דף תודה רבה ומייל ללקוח

כדי למנוע טעויות, ההמלצה היא לשים רק טופס אחד באתר ושיהיה בנוי על אלמנטור אותו הטופס גם למובייל, זה לא משנה איזה פלאגין אבל שיהיה אחד וזאת כדי למנוע תקלות וטעויות. אם יש עשרה טפסים באתר ויש לכם מערכת CRM ואתם מתממשקים אליה ב Zapier אני מבטיח שיהיה לכם טעויות. טופס אחד מונע הרבה מהם. 

לשלוח את הלקוח לדף תודה רבה עם טקסט חמוד שתוכלו גם לעקוב אחריו mydomain.com/thank-you 

לשלוח ללקוח מייל תודה רבה, שהוא מימין לשמאל כמו שצריך שאומר שקיבלתם את המייל. התראה פשוטה וקלה. 

*** אם אתם סוכנות קידום אתרים, אני ממליץ גם לשלוח את כל הלידים למערכת מסודרת (lead.im או איירטייבל וכו') אפשר גם לאקסל וזאת לטובת אכיפה עתידית. 

שדות לטפסים - ארבע שדות בלבד, לא אחד יותר - שלושה שדות חובה \ לא לעצבן עם וולידציה

שם מלא (לא שם פרטי בנפרד ושם משפחה בנפרד) – שדה חובה

טלפון נייד – שדה חובה

דוא"ל – שדה חובה

הודעה – לא חובה

לא שדה אחד יותר ולא פחות. 

לא לעשות וולידציה, לאפשר לדוגמה לשלוח נייד כזה 054-1234567 וגם כזה 0541234567 ולא להקים שגיאה על העניין. 

כל קישור החוצה שייפתח בלשונית נפרדת

עשינו כל כך הרבה כדי להביא תנועה אלינו אז מה עכשיו? נסיט אותה? בשום פנים ואופן – כל קישור שייפתח בלשונית נפרדת. 

פלאגין נגישות - חובה

פוטר - טופס - לא חובה

אם יש בר צף עליון ואם יש כפתור וואטסאפ קבוע ואם בכל עמוד יש טופס צידי צף אז נראה לי שהנגשנו את עצמנו מספיק, יחד עם זאת אפשר בקלות (ורואים שאנשים ממלאים את הטפסים בפוטר) לשים גם טופס בפוטר. ממש לא חובה. 

פוטר - כל הזכויות שמורות לידה ידה ידה! - לא חובה

יש לכם הזדמנות להוסיף כמה ביטויים שרצים על האתר וקשורים הדוק לבית העסק – לא חובה

פוטר - הצהרת נגישות, תנאי שימוש ופרטיות - חובה

אלו לא חייבים להיות עמודים שונים אבל היום זה חובה. לדוגמה חובה להצהיר מי האיש האחראי על הנגישות בחברה שלכם, אם אתם אתר קמעונאי מה אתם עושים עם כרטיסי האשראי וכו'. חובה שלושת הלינקים האלו. 

פוטר - קרדיט לסוכנות - לא חובה

אם יש קרדיט לסוכנות, כדאי שהקישור יהיה במצב של nofollow וגם ייפתח כמובן בלשונית נפרדת. אם הלקוח לא רוצה זה לא חובה ולא שווה דיון של דקה אפילו. 

מובייל - תפריט עליון

להציף אותו, לשים את הלוגו במרכז אם יש חמישה אייקונים ואם יש רק שניים אז "תפריט המבורגר מימין" ולוגו משמאל שהוא לחיץ ומפנה לעמוד הבית

חנות קמעונאית \ עסק שבאים לרכוש בו פעם בכמה חודשים - לא לעשות יוזרים!

לוותר על כל ה LogIn, שכחתי סיסמה וכו'. פשוט לוותר, אין צורך לנהל יוזרים, תראו את הוידאו למטה 🙂

הכוונה שלא יהיה שום רישום, אדם יקנה וכל פעם יצטרך לחזור על הפרטים שלו זה עדיף מאשר שנשלח אותו לשחזר סיסמה. מדובר על ארבעה פריטים סה"כ. 

חנויות - קלאסי בר צף עם פרומו - לא חובה

הכי קלאסי זה רישום למועדון לקוחות בעבור קופון או פשוט פרומו. אין בעיה בחנות לשים בר צף למעלה או למטה עם פרומו. 

כניסה וגם רישום עם Google, פייסבוק ואפל - חובה

באופן אישי אני ממש מתעצבן כבר שאני צריך לשים "יוזר וסיסמה" אין אדם בישראל ללא גוגל, פייסבוק או אפל ID וזה כ"כ הרבה יותר קל. בעיני זו חוויה הרבה יותר טובה וגם בטוחה והיא חובה ברמת ה UX. 

לא לשים שום צ'ק בוקס לסימון, סמנו אותו מראש

לשים צ'ק בוקס שהוא כבר מסומן "בקנייה זו אני מאשר את תנאי השימוש" לא לחייב את הלקוח ללחוץ על עוד כפתור

להקפיד על גיור, תרגום והתאמה לישראל - במיוחד בחנויות

תמיד נופלים ב WooCommerce על תרגום וגם "ימין לשמאל" זה מאד מפריע ומוריד את האמון בבית העסק. כמה דקות עבודה סוגרות את כל הסיפור. 

לוותר על "סכום ביניים" בצ'ק אאוט וכל שדה מיותר אחר. 

חנויות - לוותר על שדות מיותרים

כל שדה שאתם לא חייבים תוותרו עליו, לדוגמה "מדינה" אם אתם שולחים רק לישראל, לדוגמה אם אתם עובדים רק עם משלוחים אז "מיקוד" הוא מיותר. 

תשאלו את עצמכם שאלה – האם אני יכול לוותר על השדה הזה? ואם כן לכו על זה. פחות הוא לגמרי יותר. 

איך נראה פריט? הוספה לעגלה וצ'ק אאוט

תקבלו את כל הפאקינג כרטיסים!!! כולל ביט כמובן

אני משתגע שאני רואה עסקים שלא מקבלים אמריקן או לא דיינרס, אני מודע לזה שאתם משלמים על זה עמלה יותר גבוהה. 

לקוח רוצה לשלם? אל תעכבו אותו ואל תעצבנו אותו ואל תחזרו אליו בטלפון תנו לו לשלם איך שהוא רוצה. 

אנשים בישראל אוהבים לשלם בביט, קבלו גם ביט. 

מגזין וויזי

מוזמנים לקרוא את המגזין שלנו, מבטיחים שזה לא ה“ידה ידה” הרגיל על קידום אתרים ושיווק

האם ניתן לשווק בוואטסאפ

שיווק בווצאפ האם בכלל ניתן לשווק בוואטסאפ? ובכלל פוסט שעושה סדר בין הווטסאפ הרגיל, לוואטסאפ ביזנס לוואטסאפ API ולכל המכונות של הבוטים שם שמתיימרות לשווק

קרא עוד »

מחפשים ספק שהוא פרטנר, שיתייחס אליכם ולכסף שלכם בכבוד ויעשה איתו את המקסימום?

בום! הגעתם ליעד

רח' האומנים 7 ת"א | 039090299 | info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי – שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות