ה- DNA של וויזי

יש אמירה כזו ש"עסקים עושים עם אנשים", האמירה הזו לא ממש מדוייקת. עסקים עושים עם אנשים או גופים שאתם סומכים עליהם שתקבלו ערך לכסף. 

כשאנחנו קונים מאמזון, אנחנו לא "עושים עסקים עם אנשים" אלא עם גוף שאתה סומך עליו. יש מליון עורכי דין בחוץ אבל אתם עושים עסק עם אחד שאתם סומכים עליו וכו'. 

אז כדי שנבנה אמון ותכירו אותנו קצת יותר לעומק, נחדד את ה – DNA שלנו שהוא המצפן שלנו בכל יום ויום ועליו אנו מבססים את העקרונות שלנו. 

מה זה אומר בכלל "תרבות ארגונית"

לרשום טקסט על הקיר זה נחמד, השאלה מה זה באמת אומר – ואמר בריאן צ'קסי, היזם מאחורי AirBNB, תרבות ארגונית טובה זו השאלה איך העובדים מתנהלים כשהמנהל לא בחדר. 

אז אל תשאלו אותנו כי אנחנו כמובן לא אובייקטיבים, ראו את ההמלצות של הלקוחות שלנו האם הקוד האתי שלנו והתרבות מושרשת עד אחרון העובדים. 

התשובה היא שהיא מושרשת חזק אבל גם אם סוטים מהדרך, יש פנס, יש קוד, יש נתיב שהוא שקוף וברור ותמיד שואפים אליו. 

לא מקדמים אתרי פורנו, לא גיימינג ולא אופציות בינאריות

אנחנו לא מקדמים אתרי פורנו, לא מקדמים אתרי גיימינג ולא אופציות בינאריות. לא רוצים ללכלך את היידיים במשהו לא ערכי. 

רוב היום אנחנו בעבודה, נמצאים בה מבוקר עד ערב, אז לפחות לייצר ערכים ו Win Win. לא רוצים להתלכלך כדי לנצל את הכישורים שלנו ומישהו אחר יפסיד כסף. 

אנחנו רוצים לברך ולהתברך. לייצר ערך ללקוח, ללקוחות שלו כמובן, וגם לנו. 

עצת מליון הדולר

עצת מיליון הדולר היא לא בהכרח נעימה לאוזניים ובטח לא תואמת לכיס של וויזי – העצה יכולה להיות פשוט "לא ללכת על המיזם "

רבות אנחנו מקבלים לידים עם מיזמים כאלו ואחרים שאנחנו חושבים שיש להם פתרון אחר הרבה יותר קל ואופטימלי ו\או שלעסק אין שום היתכנות דיגיטלית.

דוגמה לאופטימיזציה – לקוח מעוניין לפתח מערכת זימונים עצמאית, פיתוח כזה יכול להוביל את הלקוח להוצאות מטורפות של מאות שעות פיתוח. כיוון שאנו חיים את הדיגיטל 24/7 ומכירים אלפי כלים, הצענו לו לשלם דולרים בודדים לכלי כמו Calendly ודומיו. עצה כזו היא בניגוד מוחלט לכיס של וויזי אבל הטובה ביותר עבור הלקוח.

דוגמה לסירוב תיק – לקוח רצה שנפתח לו אתר אינדקסים בתחום החתונות ורצה להשקיע בפורטל מאות אלפי שקלים. מתוך הכרות עמוקה מאד עם השוק הזה הצענו לו לרדת לגמרי מהמיזם כמובן בניגוד מוחלט לכיס של וויזי.

כך אנו פועלים מול כל אדם אשר פונה אלינו, הוא לא צריך להיות "חבר של" "אח של" "קרוב של" הוא פשוט צריך לבוא איתנו במגע.
כך אנו מאמינים, כך בנינו את העסק, בנינו אותו כך שאנו נותנים את העצה שאנו היינו רוצים לקבל

אם תקראו לנו "ספק" זה יהיה עלבון רציני

אנחנו פרטנרים של הלקוח, "ספק" הוא זה שמביא לכם דפי A4 למשרד. לעומת זאת פרטנר, הוא אחד שההצלחה חשובה לו, הכישלון כואב לו והלך הרוח שלו הוא של שותפות מלאה, לא אחד מול השני אלא אחד עם השני. 

תמיד קידום אתרים לבן, קבוע לנצח

שאלו יום אחד את ג'ייסון פריד הבעלים של בייסקאמפ "מה העצה הטובה ביותר שקיבלת בחיים" אז הוא ענה שקיבל אותה מג'ף בזוס מאמאזון, שהוא אחד המשקיעים שלהם שאמר להם "תשקיעו בדברים אשר לא משתנים" לדוגמה: הלקוח תמיד ירצה דברים מהר יותר, זול יותר וכו'. תשקיעו בזה, אל תשקיעו בטרנדים חולפים. 

זהו הלך הרוח שלנו לקידום, פרסום וכו'. השקעה בעקרונות שלא מתחלפים. לדוגמה, האם אתר מהיר  יכול לפגוע בי מתישהוא? בחיים לא. האם תוכן טוב יכול לפגוע בי? בחיים לא. אבל האם קניית קישור מאתר תמיכה יכול לפגוע בי? היום אולי לא, אבל מחר כן, ולכן זה יורד מהפרק.  

משקיעים כדי לבנות בית עסק לעתיד. קידום אתרים לבן מובהק אבל עם עקרון מאחוריו. 

המלצה לבן משפחה

לכל לקוח אנחנו מתייחסים כאילו בן משפחה יושב לפנינו וניתן לו את ההמלצה הכי אוהבת שאנו יכולים. דוגמה, אם אמליץ לבן משפחה שלי שהאתר שלו יהיה על וורדפרס, כך אמליץ גם ללקוח, אם אמליץ לבן משפחה שלי על אחסון של יופרס, אמליץ גם ללקוח, אם לא אמליץ לבן משפחה שלי ללכת לערוץ מסויים אותו דבר ללקוח וכו'. 

הקו הזה מנחה אותנו תמיד. כשאנחנו באים לעמוד מול לקוח בכל סיטואציה, השאלה שתמיד תהיה לנגד עינינו היא מה היינו עושים אם בן משפחה היה עומד לפנינו. 

לא עושים Up Sale ולא מוכרים ללקוח כלום שהוא לא צריך

אנו אף פעם לא "מוכרים" ללקוח משהו כי יש לוויזי אינטרס. אם נציע משהו ללקוח, זה כי בצורה מובהקת הוא צריך את זה, בחיים לא כי זה האינטרס של וויזי. לא מאמינים בזה. 

לא מדברים על קולגות ולא מדברים על אף לקוח

בשני מקרים הפה שלנו ייסתם – אם שואלים "אבל איך החברה X" תראה מה הם עשו לי וכו' וכמובן לא מדברים על שום לקוח עם לקוח אחר אף פעם, זה הקוד. 

No Bullshit, No Games

לא משחקים משחקים, לא מחרטטים את הלקוח, לא מורחים אף אחד, לא מתחנפים, בטח לא משקרים. 

באים לעבוד. ברצינות. בלי בולשיט. 

זה עובד לשני הכיוונים, אם הלקוח צודק אנחנו פשוט מודים ומטפלים בזה בלי בולשיט, אבל אם הוא טועה אנחנו פשוט אומרים לו שהוא טועה. 

לא מחזיקים אף לקוח לא מרוצה

מי שאומר שיש לו 100% לקוחות מרוצים הוא שקרן או עסק שאין לו לקוחות. גם לוויזי כמובן מדי פעם יש לקוחות שלא מרוצים. 

יחד עם זאת, ולא משנה החוזה אם קיים כזה, אנחנו לא מחזיקים אף אחד בכוח בניגוד לרצונו. 

אין לוויזי בשום נקודת זמן אפילו לא לקוח אחד אשר מוחזק בניגוד לרצונו. אין דבר כזה. אנחנו עובדים קשה מדי כדי שמישהו לא יעריך את זה, יעקם את פניו וכו'. 

תמיד מסיימים בחיבוקים ונשיקות

מתישהו, יתכן והלקוח ירצה לעזוב (שומו שמיים אך זה קורה :)), בחיים לא מחזיקים לו את האתר, לא את הקודים שלו, לא את הקמפיין שלו וכו'. הכל שלו, הכל עובר אליו ונפרדים בחיבוקים ונשיקות עם דלת פתוחה לעתיד. 

תמיד אפשר יותר, גם אם אתם שנים עושים שיווק וקידום.
מלאו פה את הפרטים וליאת תחזור אליכם במהרה עם תובנות