המדריך הקצר הזה הוא למשווקי אינטרנט מתקדמים בלבד ולכן לא יהיה כאן הסבר על מה זה אנליטיקס וכו'.
בכלל, אתחיל לסקור כאן נושאים אשר קשורים לאנליטיקס, כי בסופו של יום מקדמים משתמשים בכלי המדהים הזה לצפייה בתנועה בלבד וחבל.
היום, על ההבדל בין Account, Profile, Property.
Account:
זוהי הישות העליונה, מחויבת בכלל כדי לעבוד, Account הוא בפועל חסר חשיבות, לאג'נסיז נוח לפתוח Account ללקוח.
אנחנו כמובן ממליצים, כדי למנוע את הדיון "של מי המידע" בסוף הטיפול בלקוח, שהלקוח יפתח על המייל שלו את האנליטיקס ויתן הרשאות גישה לחשבון. הכי פשוט, הכי נוח, הכי נכון.
Property:
אתר, אפליקציה, בלוג. Account אחד יכול להכיל כמה Properties. רלוונטי מאד היום יותר מתמיד כי היום לבתי עסק יש מספר אתרים, לדוגמא אתר ראשי, אתר מכירות בחו"ל, אתר תמיכה וכו'. כל אחד הוא Property (נכס) שונה.
Profile:
נקודת התצוגה שלך, פרופיל הוא פשוט חתך של תצוגה, כך לדוגמא נניח האתר הראשי שלי הוא www.example.com אבל יש לי גם בלוג תחת blog.example.com אני יכול להקים פרופיל כדי לספק נקודת תצוגה לבלוג בלבד.
דוגמא עוד יותר רלוונטית, פרופיל רק לתנועה הייחודית של האתר. אחד המדדים הכי משמעותיים בשיווק באינטרנט הוא הוא יחס ההמרה, אבל זה קצת לא פייר לבדוק אתר שיש לו הרבה גולשים חוזרים, קחו לדוגמא את האתר של איזי קארד כל הזמן היוזרים חוזרים כדי לסלוק כי האתר הוא נקודת גישה. אז האם יהיה פייר לבדוק את יחסי ההמרה מתוך האתר הרגיל? לא, מכיוון שרוב הגולשים הם גולשים חוזרים. אז נכון במקרה הזה להגדיר פרופיל שהוא רק לגולשים ייחודיים.
בתוך הפרופיל הזה ניתן ורצוי להגדיר דוחות אוטומטיים ללקוח ולכם. על הגדרת הדוחות בפוסט נפרד.
כדי שהפרופיל יכיל או לא יכיל משהו חייבים להגדיר פילטרים ומכיוון שזה נושא בפני עצמו לא ניכנס אליו כאן, רק זכרו שהפרופיל הראשי בעצם מציג הכל וכל השאר הם פילטרים מוגדרים.
למטה התצוגה של האמור, למידע נוסף כנסו לגוגל