• Site Search
  • Site Language

איך לדעת מה גולשים מחפשים בלשונית החיפוש באתר

בגוגל אנליטיקס יש אפשרות לעקוב אחר מה גולשים מחפשים בלשונית החיפוש באתר.     לשונית חיפוש באתר
 

למה זה חשוב?

  1. במקרים שיכולים לגלות שהרבה יוזרים מחפשים מוצר שלא קיים בחנות האיקומרס שלנו, ואולי שווה להביא אותו.
  2. גולשים מחפשים מוצר עם שגיאת כתיב או באנגלית (בעיקר במותגים לועזיים) ולכן לא מוצגות להם תוצאות כי באתר המוצר רשום בעברית. הם נוטשים את האתר והולכים לחפש אותו בגוגל, מה שגם שיכול להשפיע לרעה על הקידום האורגני.
  3. תוספת נחמדה לדוח החודשי ללקוח.

איך עושים את זה

1. יש להיכנס לאדמין בגוגל אנליטיקס ואז ללחוץ על view setting.

כניסה לאדמין וההגדרות באנליטיקס

2. יורדים מעט למטה ומפעילים את ה Site search Tracking.

בלשונית ה- Query Parameter מקישים את האות הראשונה שמופיעה בשורת הURL בתוצאות החיפוש באתר שלכם (בדרך כלל מדובר באות "s" ). דוגמא בסעיף הבא.

הפעלת החיפוש בגוגל אנליטיקס

3. דוגמא ל- Search Query: ביצעתי חיפוש למילה "KRUS". ו- s זה היא האות שמופיעה לפני מונח החיפוש.

search query

4. המעקב יתחיל מרגע שהפעלתם את האפשרות ולא רטרואקטיבית.

5. אחרי שיצטברו חיפושים באתר, לגשת לאנליטיקס ל- Behavior > אחר כך – Site search ואז ל- Search Terms.

בדיקת SEARCH TERMS באנליטיקס

7. איך זה נראה לדוגמא:

*בפרמטר Search Exit ניתן לראות מס' מונחים, שבהם המשתמש יצא מיד לאחר שלא קיבל תוצאות, בחיפוש שלו (למרות שהמוצר כן קיים באתר, רק שהוא רשום בצורה אחרת).

site search terms-analytics

מגזין וויזי

מוזמנים לקרוא את המגזין שלנו, מבטיחים שזה לא ה“ידה ידה” הרגיל על קידום אתרים ושיווק

מחפשים ספק שהוא פרטנר, שיתייחס אליכם ולכסף שלכם בכבוד ויעשה איתו את המקסימום?

בום! הגעתם ליעד

רח' האומנים 7 ת"א | 039090299 | info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי – שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות