• Site Search
  • Site Language

מה בר רפאלי לא מבינה?

יצא לי לעקוב בגלובס אחר המחלוקת בין בר רפאלי לאילן בן דוב בנושא קמפיין  סמסונג.

אין לי שום עניין לגעת במחלוקת עצמה, המחלוקת לצורך הפוסט הזה, לא מעניינת.

השורה התחתונה היא שבר רפאלי ואילן בן דוב רבו על סעיף כזה או אחר בהסכם.

 

מה ברור?

זה ששניהם מותגים (כל אחד בתחומו) זה ברור.

זה ששניהם אנשי עסקים רציניים, גם כן ברור (נעזוב את התקופה האחרונה הקשה של בן דוב).

ברור שבר רפאלי אשת עסקים רצינית ומנוהלת עסקית למופת וברור שאילן בן דוב הגיע לאן שהגיע בזכות כישוריו.

 

מה ככל הנראה יקרה?

ככל הנראה תהיה פשרה זניחה וקטנה כזו או אחרת (אני מזכיר שכל אחד תובע את השני על לא פחות ממליונים).

 

הכי חשוב – מה שניהם לא מבינים?

הם לא מבינים שהאינטרנט לא סולח!

אם היינו בעידן של לפני 20 שנה, היה מופיע איזה אייטם בעיתון ולמחרת כמו שאומרים, היו "עוטפים איתו את הדגים".

ואם היינו לפני 20 שנה – אז כן, צאו להילחם על צדקכם! אני מאמין באמת ובתמים שכל צד בטוח בצדקתו אחרת זה לא היה מגיע לבית משפט.

היום לא!

גוגל הוא האח הגדול של כולנו, אבל יותר  גדול ממה שאנו חושבים, כי לאח הגדול האמיתי יש נטייה לשכוח וגם בדרך כלל לסלוח – אבל גוגל הוא אח שזוכר הכל.

יש 44,000! תוצאות על "בר רפאלי ואילן בן דוב" – מישהו יכול לכמת כמה שווה הנזק הזה? האם יש חברה לשיווק באינטרנט אשר מסוגלת להסיר את התוצאות האלו מרשימת החיפוש?

לא נרחיב הרבה על הנזקים שכל אחד חוטף – אלו נזקים שבאמת שווים מיליונים לכל אחד מהצדדים. מצד אחד בר נתפסת כאן כאשת ריב ומדון, לוחמנית דווקנית ויתכן שהרבה עסקים יפחדו לעשות איתה עסקים על הבסיס הזה.  אילן בן דוב מהצד השני נתפס כאחד שלא עומד במילה שלו, לא מכבד סיכומים, תחמן וכו'.

ושימו לב – אני לא מצוי בפרטים האמיתייים – זוהי ההשתקפות של התקשורת. האם אלו הפרטים באמת? מי יודע… ומה זה חשוב כרגע. הנזק הוא מטורף.

 

מה הלקח?

לא לגשת לבעיות של היום עם הכלים של אתמול. מי שנוהג כך לא מבין את האינטרנט ואת נזקיו. אחת לשבוע אני מקבל טלפון מאיש עסקים שרוצה שננקה את שמו הטוב ונסיר תוצאות מגוגל מעניין כזה או אחר ששמו משורבב שם (זה אגב בלתי אפשרי לנקות, אלא להעלות תוצאות לדף הראשון על חשבון התוצאות הרעות).

שימו לב – לא תמיד  אפשר להימנע מלהגיע לאינטרנט, לפעמים מולך אנשי ריב שלא יעזור שום כוח הם ייקחו אותך לבית משפט ולפעמים נקלעת למשבר תקשורתי שהאייטמים רצים חדשות לבקרים (פרשת קצב, גלנט וכו').

מה שכן, אם קיימת האפשרות ולו הקטנה ואפילו במחיר של וויתור קשה על אגו, תשלום בכסף, קושי ערכי גדול מאד וכו' – תגיעו לפשרה אופליין! מחוץ לכל גבולות האינטרנט. דברים כאלו סוגרים בחדרים ומחוץ לאתרים האורבים לאייטמים.

שימו לב שאנו נתקלים בזה יום יום – תמיד יש לבית עסק לקוח עם אנרגיות שליליות אשר מודע לכוחו ומתחיל "אם לא יקרה… אז אני הולך ל… ומתחיל להפיץ ש…"

קחו אוויר במה שאני הולך להגיד – אם שומעים לקוח כזה, עד כמה שבא לכם לשלוח לו וירוס (ולא למחשב) תגיעו איתו להבנות, שבו איתו לקפה אם זה אפשרי, תגיעו לסגירה מחוץ לעולם הדיגיטלי.

 

זה לא וויתור ולא כניעה!

זו הבנת המערכת הנוכחית והכוחות הפועלים. ומה לעשות שזה לא פייר? אני יכול לתת לכם דוגמאות אינספור על עסקים שכמעט נסגרו בגלל פוסט אחד של מישהו שכלל לא בטוח אם הוא נכון או לא.

יש עוד הרבה דברים "לא פיירים" באינטרנט –

זה שכל טוקבקיסט יכול להגיב בלי לציין את שמו זה פייר? עינב גלילי קוראת להם "המקיאים האנונימיים" כל אחד בא ומקיא עליך ללא הזדהות אפילו בשמו המלא.

זה שאדם מפורסם נעצר ותוך זמן מבינים שאין כלום, לא ראיות לא עדויות ולא כלום "רמי הויברגר" לדוגמא, והכל כבר באינטרנט מפורסם, מדובר ומפורשן – זה פייר? מי ידע עוד שנה אם היה עשן בלי אש וכו'.

זה שלקוח אחד, כועס ככל שיהיה מוציא את דיבת העסק החוצה, זה פייר? אתם בטח זוכרים את המקרה של פנדה מחשבים:

לקוחה כועסת החליפה תכתובת עם המנכ"ל – היא השתלחה עליו והוא עליה. אחיה החליט לפרסם את השרשרת (והיה מספיק הגון לפרסם גם את המכתב של אחותו), דה מרקר ראו בזה אייטם וכל שאר האתרים גם כן.

באותה תקופה מי שחיפש "פנדה מחשבים" ראה את התכתובת לפני האתר עצמו.

כועסת ככל שתהיה הלקוחה, האם זה הגיוני שיהיה כזה כוח בידי הלקוחות?

יש עוד הרבה עוולות, האמינו לי. זה לא מעניין ולא נעסוק בהם. רק נדע את כוחו של האינטרנט ואם נדע את זה, נדע איך לגשת.

 

סיכום

1. אם מראש אתם מזהים לקוח בעייתי, אנרגיות שליליות – אל תקחו אותו, תתנו לו "Fuck You Price" שלא יבוא אליכם ויצא לשוק. עשו זאת בחן, בעדינות עם הרבה חוכמה.

2. אם הוא כבר לקוח שלכם ולא מרוצה ואתם שומעים את הקולות "אם לא…. אז…", זה השלב להעביר אותו למסלול אופליין. הכל חוץ מהאינטרנט.

3. כאמור, לקחת הרבה אוויר, לשים בצד את האגו ולראות את המאקרו – לראות מה הנזק של האינטרנט ומה הנזק של המשאבים שלכם (זמן, עו"ד, אנרגיות רעות וכו') – ולסגור את הפרשה.

 

ומה בענין בר רפאלי?

היא מתנהלת עסקית למופת ונראה שיש צוות עסקי מדהים מאחוריה, מי שחושב שיש הצלחה כזו רק בזכות היופי טועה, זה שילוב של הרבה גורמים. רק מה, עם עוד קצת פיין-טיונינג היא היתה יכולה להביא את עצמה ליותר, להיות יותר ולקבל יותר – יותר במקרה הזה הוא לא רק כסף.

בהצלחה

מגזין וויזי

מוזמנים לקרוא את המגזין שלנו, מבטיחים שזה לא ה“ידה ידה” הרגיל על קידום אתרים ושיווק

מחפשים ספק שהוא פרטנר, שיתייחס אליכם ולכסף שלכם בכבוד ויעשה איתו את המקסימום?

בום! הגעתם ליעד

רח' האומנים 7 ת"א | 039090299 | info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי – שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות