אחרי שראינו את השכיחות של העניין ואחרי שגם בחברות האחסון לא מדייקים בפתרון, כתבנו פה צ'ק ליסט לפתרון מלא
רק לפני זה מה הקייס?
הקייס הוא שמייל אשר נשלח מתוך אתר, מגיע לכתובות רגילות (נניח ג'ימייל או גוגל מיי ביזנס) ולא מגיע לאופיס 365. זה הקייס
אז אנחנו מתחילים בצ'ק ליסט מהקל עד הכבד ורק "הכינותי מראש קטן" להיכנס ליוזר של הלקוח באופיס 365 וגם לפתוח את ליף DNS ולהזין בתיבה את הדומיין שלכם
- לפני הכל כמובן לבדוק האם הוא קיים בספאם, האופיס 365 בחיפוש הטבעי שלו לא מחפש בספאם (גם לא הג'ימייל) אז חייבים להיכנס ממש לתיקייה ולא רק לחפש דרך מנוע החיפוש
- לגשת לאדמין של האתר, לעדכן את וורדפרס ואת כל הפלאגינים לגרסאות האחרונות לרבות כמובן גרביטי או CF7 או אלמנטור ו\או כל תוסף אחר לשליחת הטפסים
- לוודא בתוך הפלאגין של הטפסים שאכן המייל תקין, המייל הנמען – לא מספיק לוודא בעיניים כי זה קשה, פשוט להעתיק אותו ולנסות לשלוח רגיל ולוודא שהוא אכן מגיע
- אם הוא לא מגיע? הכוונה שום מייל לא מגיע, אז הבעיה היא בכלל ב- DNS, בלי קשר שווה לבדוק תמיד את ה – DNS עוד פעם, באחסוני פרימיום כמו יופרס זה יהיה מובנה כך שניתן לטעון את כל ההגדרות של Office 365 בלחיצת כפתור אחת (חלום שהתגשם…) ואז כמובן לבדוק שוב שהמיילים מגיעים באופן רגיל, לא דרך אתר
- ממשיך לא להגיע? והוא לא בספאם? ומייל רגיל מגיע? כנראה ה IP של השרת חסום. למה זה קורה? כי השרת מוציא הרי הרבה מיילים ומיקרוסופט חושבים שהוא ספאמר ולכן צריך לשחרר אותו
- להיכנס לליף או לכל כלי אחר אשר בודק DNS ולהוציא משם שלוש כתובות IP, שימו לב, לא אחת אלא שלוש
צילום מסך מתוך הליף DNS של וויזי, למעלה אלו הכתובות DNS של יופרס, אבל יש את השרת עצמו. שימו לב שחייבים לשחרר את שלוש הכתובות
- ניגשים לכאן >> מזינים את המייל שלך, את כתובת ה IP, עוברים את החסם של הקאפצ'ה ומגישים, מאשרים את המייל בתיבה.
- את התהליך הזה עושים שלוש פעמים לשלוש הכתובות ה IP
- מחכים 30 דקות
ו… בום! המייל מגיע ואז שולחים את הכבש השישה עשר ללקוח 🙂
איך מייל נולד? כמו תינוק, בהתחלה זה כואב, אחר כך יוצא החוצה וכולם שמחים ופתאום איזה יופי הוא…
הפוסט הזה נכתב בשיתוף עם סייג' אשר נותנים פתרונות לאופיס 365