הכל התחיל לפני כמה חודשים שירשנו קמפיין PPC עם עשרות קבוצות מודעות ואלפי מילות מפתח שמקשרות לדפים שונים באתר.
מה לא עבר על האתר הזה, דפים נפתחו ונסגרו, הפניות מדפים לדפים ושינויים בלי סוף.
אני בטח לא צריך להסביר לכם איזה נזק שיווקי וכלכלי זה מודעה שמפנה לדף 404.
אז איך אפשר לדעת בקמפיין בסדר גודל עצום שכזה שכל הקישורים מהאדוורדס מגיעים לדפים תקינים?
אם זה היה תלוי בי, כבר הייתי יושב מזמן עם טבלת אקסל מהאדוורדס ובודק קישור קישור,
אבל עידו (שכידוע מת על כלים אוטומטים) אמר -"אני מתערב איתכם שיש כלי שמבצע את זה בשנייה באופן אוטומטי".
התשובה הייתה מתחת לאף שלנו – Script פשוט, שמטמיעים בכל קמפיין פעם אחת ומקבלים טבלה עם דפים שבורים ישירות למייל שלנו. עם תזמון שעתי, יומי, שבועי, חודשי ומה שתרצו.
בלי אקסלים, בלי לייצא, בלי כאב ראש.
יש יותר טוב מזה????
אז תכלס, איך מטמיעים את הסקריפט הזה:
1. נכנסים ל- Google Adwords
2. נכנסים לקמפיין שעליו רוצים לקבל התראות לינקים
3. מצד שמאל נכנסים ל- Bulk Operations
4. משם נכנסים ל- Scripts
5.לוחצים על הוספת Script חדש
6. שם מוחקים הכל ומעתיקים את הסקריפט מהאתר הבא>>
7. שימו לב שאתם מזינים את כתובת הדוא"ל שלכם במקום המתאים בקוד (שורה 12)
8. לוחצים על Run Script Now
9.שימו לב שבפעם הראשונה תצטרכו לעשות אימות עם החשבון שלכם, פשוט לעשות Accept בפופאפ שנפתח לכם
10. אחרי שנעשה אימות בין החשבון שלכם לבין גוגל סקריפטס, לחצו שוב על RUN
זהו – עכשיו הסקריפט מוכן לפעולה ותגיעו למצב כזה:
צרו לעצמכם תזמון נוח שיעבוד בשבילכם בין אם זה שעתי, יומי, שבועי או חודשי – (פעם בשבוע בכל יום ראשון לדעתי מספיק) ע"י לחיצה על Create Schedule. מומלץ גם לשנות את שם הסקריפט כדי שבעתיד לא תתבלבלו עם סקריפטים נוספים (ע"י לחיצה על EDIT)
אז מה קיבלנו מכל המדריך הזה?
פעם ב-X זמן תקבלו מייל שמכיל (במידה ויש) את כל המודעות שמפנות לדפים שבורים.
במייל תדעו בדיוק איזה מודעה זאת מאיזה קמפיין ואפילו איזה מילת מפתח.
דוגמה למייל שגיאה:
יש לגוגל עוד עשרות סקריפטים לאדוורדס – תוכלו למצוא אותם פה>>
*קרדיט לאתר Freeadwordsscripts על הסקריפט
במידה ומצאתם את התוכן הזה שימושי נשמח לקבל שיתוף ולייק בעמוד הפייסבוק של וויזי>>