• Site Search
  • Site Language

באיזו פלטפורמה הכי מומלץ למכור את הקורס \ המוצר הדיגיטלי שלנו?

אז יש לך קורס דיגיטלי, מה ההמלצה הכי טובה – להעלות אותו לוורדפרס עם פלאגין? למכור אותו ב-Udemy ושות' או להכניס אותו למערכת ייעודית?

שאלה שאנו נשאלים כל הזמן ונציע פה תשובה.

ראשית דעו שאנו לא מייצגים פה אף אחד, לא קשורים לשום מערכת ונקיים מכל אינטרס כזה או אחר. זהו מאמר דעה נטו.

דיגיטל פרודקטס

נקרא גם "מוצרי מידע", "מוצרים דיגיטליים", "קורסים דיגיטליים" וכו' הכוונה שזה לא מוצר פיזי וניתן כמובן לרכוש אותו דרך האינטרנט.

בפוסט הזה נדבר על המוצר הכי קלאסי שהוא קורסים באינטרנט.

בפוסט אחר, תשאל השאלה האם בכלל זה מצדיק את המאמץ כי זה דיון מאד מעניין, אני יודע שיש הרבה אשר מצטלמים טוב בפייסבוק "שהכסף עובד בשבילם" אבל אם אמסור לכם את הנתונים האמיתיים תהיה מבוכה גדולה. אתם יודעים, על שני אנשים אי אפשר לעבוד, על מנהל הבנק שלך ועל זה שיודע את המספרים האמיתיים של האתר שלך. ובכל מקרה זה דיון אחר, לטובת הדיון הזה אתם סגורים על עצמכם, יש לכם קורס ואתם רק שואלים היכן למקם אותו, על איזו פלטפורמה אנו ממליצים.

האופציות העומדות לרשותנו

חמש אופציות מרכזיות – ניתן פה שמות של חברות אבל תתייחסו לשם כמייצג ערוץ –

  1. לפתח מערכת ייעודית
  2. לקנות פלאגין של וורדפרס לתחום ה LMS – שזה Learning Managment Systems
  3. לעבוד על מעין מרקט פלייס פתוח לציבור כמו Udemy בו מוכרים קורס בנפרד במחיר שאתם נוקבים
  4. הצטרפות למערכות "אכול כפי יכולתך" ולקבל פסיק מהמכלול מערכות דוגמת Lynda
  5. לקחת מערכת ייעודית שהיא רק שלך אבל כל הפיתוח נעשה כבר כמו Teachable סקולר הישראלית ועוד

בדרך יש עוד כל מיני סוגי הכלאות שונות אבל אלו חמש האופציות המרכזיות. נדבר על החסרונות והיתרונות של כל פלטפורמה.

לפתח מערכת משל עצמך –  בשום פנים ואופן לא, לא לדיון, לא אפילו למחשבה, אין שום קורס בעולם הזה שכל כך שונה בתצורה שלו אשר מצדיק פיתוח מאפס. זה לא הביזנס שלכם פיתוח, אתם תיכנסו להרפתקה מיותרת, יקרה מתישה וללא צורך – בקיצור, לא ובגדול.

LMS על וורדפרס – לרכוש פלאגין של וורדפרס בגרושים ולשים אותו באתר – החיים דבש, לא? אז זהו, שלא. צריך לזכור שהחוזקות של וורדפרס אלו גם החולשות שלה, זה שכל אחד יכול לפתח "מערכת" זה גם החולשה, אתה תקנה מערכת של LMS ואחרי זה שני ההודים שפיתחו אותה יפסיקו לתמוך בה. אבל גם אם נניח שיש מערכת LMS וותיקה אשר מפותחת הרבה זמן והיא יציבה מאד, יהיה לה כמעט בלתי אפשרי להגיע לאופציות של Udemy ואחרים שזה לינקים לאפיליאציה, ליווי אנושי, קופונים, סליקה, חשבוניות ועוד ועוד. האפשרות שפלאגין ישתווה למערכת שזה כל ייעודה הוא כמעט בלתי אפשרי. במקרה של יודמי (יודמי כמייצג, יש עשרות פלטפורמות טובות נוספות כמובן) זו חברה אשר גייסה מאות מליוני דולרים והם כמעט 1000 עובדים, האופציות של הפלטפורמה שלהם היא כמעט אין סופית ונותנת מענה פי אלף מאשר פלאגין.

חוץ מזה שעוד לא פגשתי שום פלאגין של LMS שהוא שווה מאד, לכל אחד יש את הבעיות שלו והחסרונות שלו ולמרות האהבה הגדולה שלי לוורדפרס אני ממליץ חד משמעית בשום אופציה לא לעבוד עם פלאגין כזה או אחר של LMS.

לזכור בנוסף שאין פלאגין LMS שמכיל גם את הכל, תמיד צריך "להלחים" פלאגינים נוספים כמו פלאגינים של קופונים, פלאגינים של אפיליאציה, סליקה, חשבוניות ועוד הרבה מאד פלאגינים אשר בסופו של דבר ייצרו מערכת קשה מאד לתפעול ותחזוקה.

אם אתם עסק לבניית אתרים אתם תקללו כי לנצח יהיו בעיות ואתם תפסידו כסף על הלקוח, ואם אתה הלקוח אתה תקלל אותם כי לא תהיה לך יציבות ושקט אף פעם – בקיצור "lose lose situation"

למכור דרך Udemy ופלטפורמות דומות לה– בפלטפורמות המובילות יש הכל ברמת הצרכים של המדריך, העלאה מרובה של סרטים, ליווי אישי, קופונים, אפיליאציה ומה שאתם רוצים. יתרון הכי בולט, הם עושים גם שיווק, עוד יתרון שיש Trust מאד גבוה למי שכבר קנה דרך הפלטפורמה אז הוא סומך עליהם וכו'. זה סוג של אמאזון ואז יש אמון מאד גבוה ולכן קל לשים את האשראי.

חסרון מאד בולט הוא הכסף, יודמי, כמו AirBNB וכמו אמאזון וכו' שואפים כל הזמן להוריד את המחירים, להוריד ולהוריד יוצא מצב שיש קורסים מדהימים במחיר של 10$, כנסו לאתר ותראו מאות קורסים בעשרה דולר.

מחירים זולים של קורסים

יהיה לכם מאד קשה למכור קורס במחיר של 250$ כשכל השוק מדבר אחרת על אותה נישה, זה כמעט בלתי אפשרי.

בנוסף, העמלות משתנות, אם הם מביאים את הרכישה, מעט מאד עובר למדריך ואם המדריך מביא את הרכישה אז ההפך, בקיצור אם הם הביאו את הרכישה והקורס הוא עשרה דולר, אז הרווחנו בקושי שני דולר. בשביל זה התכנסנו?!

סיכום – אני עוד לא מסכם את הערוץ הזה, הסיכום שלו בסוף

"הבופה החופשי" או "אכול כפי יכולתך – למכור דרך פלטפורמה שהמחיר שלה אחיד Lynda וכו' – המערכות האלו הן העתיד (בשביל הלקוח), כמו Audiable של אמאזון או באמת Lynda אשר נרכשה ע"י LinkedIn – אתה משלם 29$ ומקבל גישה חופשית לכל הקורסים, סוג של Spotify לקורסים.

סבתא בישלה דייסה, נתנה למערכת, נתנה ללקוח ולמי לא נשאר? למדריך, איך הוא ירוויח אם הלקוח משלם 29$ וצורך עשרים קורסים באותו החודש וכולם צריכים לאכול, מה יישאר לו? בקושי לקפה.

הסיכום שלי הוא חד משמעית לא, ללקוח זה מעולה, ליצרן הקורס זה אפס כסף.

לעבוד עם מערכת ייעודית משלך כמו Teachable – יש מערכות ייעודיות, יש גם ישראלית של רב מסר בשם "סקולר" ועוד ועוד. יתרון בולט מאד אתה עושה מה שאתה רוצה במערכת, אתה על ההחזרות, אתה על האחריות, אתה על המחיר – אתה על הכל.

היתרון הכי בולט שאין קניבליזציה, מי שבא לעמוד שלך בא לעמוד שלך ולא לעמוד שלך ולעוד עשרה מתחרים כך ששיווקית המשפך פה מאד טוב וסיכוי ההמרה מאד טוב.

החסרון בהתאמה – הכל עליך וגם השיווק. אתה צריך לשווק לבד את הקורס שלך ואין Trust שיש במערכת כמו יודמי.

גם כאן אני לא מסכם עדיין.

רגע לפני הסיכום – העניין הכספי

תסירו אותו בכלל מהדיון, בד"כ או שהמערכות בחינם ומשלמים עמלות או שמקסימום המערכת עולה 100 דולר בחודש. זה ממש לא הדיון, אם אתה לא יכול לשלם 100 דולר אז אין לך ביזנס בשום צורה. התשלום עבור המערכות האלו הוא בכלל לא הדיון ותסירו אותו.

סיכום

שלוש אופציות הסרנו לגמרי מהשולחן – פיתוח עצמאי, פלאגין של LMS ומכירה תחת המערכות "אכול כפי יכולתך" לינדה ושות'.

נשארו שתי אופציות – או למכור דרך מערכות כמו יודמי ביחד עם אחרים, או למכור לבד דרך מערכות כמו Teachable סקולר הישראלית וכו'.

אין כאן תשובה חדה וברורה כי זה כמו לשאול: האם למכור דרך האתר שלך או דרך אמאזון – (מאד מורכב, פוסט על זה בנפרד), אבל כן במקרה הזה יש לי המלצה ברורה.

הסיכום שלי הוא כזה – כיוון שאני יודע ממקור ראשון שרוב רובם של הקורסים לא מרוויחים ולא מייצרים כסף משמעותי ואני מדבר על ההווה, כי בעתיד ברור לי שיהיה רק לימודים אונליין ולא יהיה שום כיסא בשום מבנה פיזי. ומכיוון שכך הייתי מתחיל במערכות כמו יודמי, להשתפשף לראות שיש לך לקוחות, לראות שמרוצים וכו' ותעזבו בשלב הזה את הרווח בצד. כל המטרה שלכם בשלב הזה ובכלל זה לייצר לעצמכם מותג. שירצו אתכם ולא את התחום. 

ברגע שיהיה לכם מספיק לקוחות מרוצים, מספיק נסיון ובאמת תראו שהדבר הזה מייצר ערכים כספיים אמיתיים והכי חשוב, ברגע שרוצים אותך, לא ברגע שרוצים את הקורס, שרוצים את "יוסי כהן המרצה לפוטושופ" ולא רוצים רק "קורס פוטושופ" אז זה הזמן לעבור לפלטפורמה עצמאית ולמכור ולשווק לבד ואגב אין צורך למחוק את מה שבנית במערכת הראשונה כמובן.

זו המסקנה. התחלה זולה וקלה בסביבה בטוחה ולאחר שבנית את המותג של עצמך ו\או הקורס שלך ואנשים באים אליך באופן אישי ואתה יכול לגבות יותר – אז לעלות ליגה, לעלות פלטפורמה ולקחת את כל הכסף אליך ביחד עם כל האחריות.

מגזין וויזי

מוזמנים לקרוא את המגזין שלנו, מבטיחים שזה לא ה“ידה ידה” הרגיל על קידום אתרים ושיווק

מחפשים ספק שהוא פרטנר, שיתייחס אליכם ולכסף שלכם בכבוד ויעשה איתו את המקסימום?

בום! הגעתם ליעד

רח' האומנים 7 ת"א | 039090299 | info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי – שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות