בלוג שיווק באינטרנט

מה הצעדים שצריך לעשות כדי לסלוק כרטיסי אשראי באינטרנט?

הפוסט הזה בא להסיר מאיתנו שאלה קבועה של בעלי אתרי מסחר וכן של עסקים "מה צריך לעשות כדי לסלוק כרטיסי אשראי" - תכל'ס, עם מי מדברים, מה לבקש, מה מחירי הסליקה וכו'.

כדי לסלוק צריך לרוב להתחבר עם שני שחקנים, חברת אשראי וספק סליקה. באתרי מסחר או חנויות פיזיות צריך עוד שחקן (קופה פיזית / אתר קמעונאות).

הסבר "סבתא" על השחקנים

נציין כאן ארבעה שחקנים (יש יותר אבל לא ניכנס לפרטים). המסלקה, שנקראה לה כאן ה"טלפנית" נדמיין אותה כמו הטלפנית של פעם, זאת אשר מעבירה פיזית את השיחות. ה"טלפנית"  היא שב"א אשר משמשת כנתב Gateway לחברות האשראי.

חברות האשראי, נקראה להם ה"גובים" הם מקבלים מהטלפנית את הנתונים ומיישבים אותם (מול הלקוח, מול הבנק, מול הספק וכו').

חברת הסליקה, נקראה לה ה"שליח" נדמיין אותו כ"רץ" עם נתונים. השליח מדבר ומקשר בין התוכנה (האתר, הקופה) לבין הטלפנית (המסלקה)

ה"מגיש" בחנות פיזית היא הקופה אשר סוכמת את העסקה ומגישה אותו לשליח כדי שילך לטלפנית. באתרי מסחר זה מודול קמעונאות, לדוגמא בוורדפרס זה WooCommerce אשר מגיש לשליח את הפרטים.

דוגמא

אני בא לחנות (פיזית או אינטרנטית), קונה פריטים ומעביר אשראי. "המגיש" מגיש לשליח את כל פרטי העסקה ה"שליח" רץ עם פריטי האשראי שלי, עם הסכום, עם התאריך, עם התוקף, עם תעודת הזהות ועוד פרטים ל"טלפנית" זאת מדברת עם חברת האשראי שלך ומאשרת או לא את העסקה.

אם היא מאשרת, השליח חוזר לקופה ומעדכן שיש עסקה.

לאחר מכן יש יישוב של העסקה מאחורי הקלעים

אז מה צריך לעשות קודם וכמה זה עולה?

דבר ראשון צריך לקבל מספר ספק מחברת אשראי.

ניתן לדבר עם לאומי קארד, ויזה או ישראכט שיש בינהם "הסכם סליקה צולבת" או במילים אחרות שהם מסוגלים לסלוק את כל הכרטיסים כמעט.

לדוגמא, לאומי קארד סולקים הכל חוץ מדיינרס. לרוב זה מספיק כי דיינרס יקרים מאד יחסית (2.7%), יש אשר טוענים שאם לוחצים את ויזה מספיק טוב ניתן לקבל אחוזים טובים גם מדיינרס. 

כדי לסלוק צריך להתחבר עם אחת החברות. אחוזים טובים לעסק קטן זה 1.1%, אם אתם ממש עסק גדול אז 1% ואני מניח שתחנות דלק וכו' משלמות פחות מ- 0.9%.

אחוזים לא טובים מהעסקה זה מעל 1.4%

סליקה לרוב של אמריקן אקספרס ודיינרס הן יותר יקרות משמעותית.

לשים לב שלרוב יש גם מחיר מינימום לכל כרטיס משהו כמו 50 ש"ח.

מה עם ספק הסליקה "השליח" כמה הוא עולה?

ספק הסליקה כדוגמת איזי קארד, טראנזילה, פלא קארד ועוד שחקנים. צריך לוודא (חובה) שהספק תומך בתקן PCI DSS שזה תקן הסליקה.

כמה הוא עולה? בסביבות 50 ש"ח לחודש.

שאלות ותשובות

עם מי אתם בוויזי עובדים?

חברת האשראי שלנו היא לאומי קארד (יש לנו מחירים טובים ומי שירצה נספק לו בפרטי טלפון של מישהי אשר אנו עובדים איתה קבוע. ולא, אין לנו אחוזים שם 🙂 כספק סליקה אנחנו עובדים כבר הרבה מאד שנים עם חברת איזי קארד (29 ש"ח בחודש) ובשנים האחרונות עושים חשבוניות עם iCount ומאד מרוצים משני הספקים. שתי המערכות ביחד מתממשקות ומאפשרות לנו לעשות בילינג (חיובים קבועים) ללקוחות.

מה עם SSL צריך?

אם יש לך אתר ואתה סולק ב- iframe אז כן. אם אתה מעביר את הדף ב- Redirect לספק אז לא. אם מה שאמרתי הוא סינית אז דבר עם בונה האתרים שלך.

PayPal סולק הכל, אז למה לא לעבוד איתו?

שתי סיבות, סיבה מרכזית היא האחוזים, פייפל שזו פלטפורמה שאני מעריץ בתור לקוח, גובה ממני הרבה מאד כסף בתור בעל עסק משהו כמו 4% וזה יחסית המון.

סיבה שנייה היא יחסי ההמרה בתוך האתר, לא כל הלקוחות הישראלים יודעים שפייפל סולק הכל ואז מספיק שהם רואים את הכפתור הם כבר בורחים.

אני רק רוצה לסלוק חד פעמי לאירוע, מה עושים?

אתה צריך פלטפומה אחרת, אם אלו אירועים חד פעמיים, יש פלטפורמות כמו Enenti, או Eventbrite או כלים אחרים לסליקה חד פעמית.

אני חייב לסלוק היום יש לי אירוע בערב ולא בא לי על שטויות!

יש פתרונות, בין היתר של חברת איזי קארד  עם Upay לסליקה תוך חצי שעה ללא התחייבות וללא מינימום, מה שכן, משלמים על זה בעוד חצי אחוז (לא סגור במדוייק על הפער). אתם שואלים אותי? לעסק שלי? אני מעדיף מינימום אחוזים גם אם זה מצריך אותי לעוד קצת ניירת וגם אם זה לחכות עוד שבועיים לביורקרטיה. חוץ זה הדבר מאד תלוי בכמות הסליקה. אם בית עסק סולק כמה מאות שקלים, אז חצי אחוז לפה, חצי לשם זו לא דרמה. מי שסולק יותר - לא להתעצל. ללכת בדרך הארוכה והמשתלמת יותר בסופו של דבר.

אני רוצה לסלוק בכל העולם, אירופה, דרום אמריקה, בכל השפות בכל המטבעות בכל הערוצים - מה עושים?

זה דיון אחר ומורכב ביותר. אם אתה עסק קטן מאד, אז לך על פייפל, הכי בטוח. אם אתה סולק הרבה מאד, אתה צריך פתרונות סליקה מורכבים ויש חברות (כמובן ישראליות) אשר עושות בדיוק את זה. חברות כדוגמת Payoneer, BlueSnap ועוד.

מה הבעיה? העמלות מטורפות באופן יחסי 8% וצפונה. מה שכן, אין פשוט פתרון אחר והרי לא תתמשקו לכל ספק בכל מדינה. זה בדיוק מה שהם עושים. חוץ מזה אם אתם שחקנים גדולים מאד אני בטוח שהמחירים מופחתים בהתאמה.


קשה להחליט דרך האינטרנט, נכון?
עד שלא תראו קייסים של הצלחות ולא תפגשו אותנו פנים מול פנים
לא תוכלו להתכנס על ספק לשיווק הדיגיטלי שלכם.
צרו קשר להבין איך נוכל להצליח אתכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

Wisy בפייסבוק

Wisy בפייסבוק

Wisy בפייסבוק

הירשמו לתוכן מעולה

דוא"ל:
שם:


[gravityform id=5 title=false description=false ajax=true tabindex=62]
[gravityform id=5 title=false description=false ajax=true tabindex=62]