• Site Search
  • Site Language

דרישות תמיכה ממערכת ניהול התוכן (CMS) לטובת קידום אתרים

בעבר, בשלב בניית האתר, היה צריך חברת קידום אתרים אשר תלווה את האתר כדי שיתאים לקידום אתרים. היום כמעט אין צורך כי כל המערכות או רוב המערכות תומכות בקידום אתרים באופן מלא.

חשוב לזכור שהיום יותר מתמיד, לאתר, לתשתיות שלו, למהירות שלו יש חשיבות בלתי רגילה לקידום אתרים. זה לא קשור רק למערכת ניהול התוכן, כי לדוגמא ניתן לבנות אתר בוורדפרס אבל הוא יהיה מאד איטי, לא רספונסיבי, מלא בבאגים ולופים של קוד, קוד מיותר ועוד. לכן לא הכל חבוי תחת מערכת ניהול התוכן ויש חשיבות גדולה לבונה עצמו שיבין את המקצוע שלו ויתן דגש גדול על UI, UX וקידום אתרים (שכולם קשורים כמובן).

בפוסט הזה לא ניגע במערכות השונות, אלא נדבר על "מה צריך לטובת קידום אתרים".

למי בכלל הפוסט הזה רלוונטי?

ללקוחות אשר באים לבנות אתר ורוצים לוודא שהמערכת שלהם יכולה לתמוך בקידום אתרים היום וגם מחר.

מי לא צריך לקרוא ויכול לעצור בשלב הזה

מי שבונה על וורדפרס, ג'ומלה, דרופל או מג'נטו – ארבעתן תומכות בכל האלמנטים של קידום האתרים. לא תמיד מובנה אגב, אבל יכולות לתמוך בהתקנת תוספים כאלו ואחרים והן בנויות ומבוססות עם הסתכלות על קידום האתרים.

אז מי צריך לדאוג?

מי שמוכרים לו מערכת שהיא סגורה (Custom Made), כאן השוק פרוץ לגמרי – יש חברות טובות ויש שלא ולכן הצ'ק ליסט הזה בא לוודא שהמערכת תומכת בכל מה שנדרש לטובת קידום אתרים.

אז מה חובה –  דיל ברייקר אם זה לא נתמך

  1. כמובן יכולת לעדכן את התוכן. זה די ברור אבל בכל זאת חשוב לציין – יש היום עדיין בונים שמאמינים בגישה קשיחה לגמרי.
  2. דפדפנים – תמיכה והצגה מאקספלורר 9 ומעלה, פיירפוקס, כרום ואופרה. אין טעם לתמוך באקספלורר 8 ומטה, גם מיקרוסופט לא תומכים.
  3. מובייל – רספונסיביות מלאה ותצוגה מותאמת למובייל.
  4. תמיכה בהוספת קוד – לדוגמא קוד אנליטקיס, קוד של רשתות שותפים, קוד המרה וכו'.
  5. לעדכן כל אזור תוכן באתר לרבות תמונות, וידאו, גלריה, פוטר וכו'.

 קידום אתרים – חובה:

  1. H1, H2 וכו' לפי CSS.
  2. Friendly URL – שליטה על הכתובת של העמוד לדוגמא, דף אודות של וויזי, נראה כך: https://www.wisy.co.il/about נקי, ברור ומאפיין את הדף עוד לפני שנכנסנו אליו.
  3. תמיכה בכל התגיות באופן מלא לרבות Title, Description, Keyword, בפועל היום לקידום אתרים רלוונטי רק תגית הטייטל, חובה שתהיה שליטה מלאה על התגית.
  4. תמיכה בטקסט אלטרנטיבי לתמונה "Alt" וגם כותרת לתמונה "Title" . ***
  5. תמיכה בתגיות נביגציה (Breadcrumb ) בהצגה של המיקום הנוכחי של הדף לדוגמא דף הבית > אודות > חזון החברה. ***

*** חובה לפי חוק הנגישות

לא חובה, אבל רצוי

  1. תמיכה ב Site Map בפורמט XML  ויצירת XML אוטומטי כל זמן מוגדר.
  2. אפשרות לפתוח דף נפרד ללא ירושת התבנית – לצורך בניית קמפיינים ודפי נחיתה.
  3. תמיכה בהרשאות – מי מורשה לשנות ואת מה. אתם לא רוצים שעובד שלכם, גם בתום לב, ישנה מחלקות שלמות שעבדתם עליהם.

חוק הנגישות

חובה היום לבנות אתר לפי חוק הנגישות. שלא לציטוט, כל עוד המדינה לא משקיעה בזה כסף (באתר ביטוח לאומי ניתן לעבוד רק עם אקספלורר), אני לא הייתי ממליץ לרוץ ולהשקיע משאבים יקרים מאד.

על מה לשים לב בשלב אפיון האתר בהסתכלות על קידום אתרים

  1. שהוא לא One Page Site – אתרים עם עמוד אחד, סופר סקסיים אבל לא מותאמים לקידום אתרים.
  2. שיש היררכיה נכונה של עמודים.
  3. שיש מקום לטקסטים ולא רק לתמונות.
  4. שיש מקום מכובד ל- H1 בכל עמוד.
  5. אם לסכם – האתר לא צריך להיות רק "סקסי ויפה" הוא צריך להיות גם מונגש לרובוטים של מנועי חיפוש.

בהצלחה!

מגזין וויזי

מוזמנים לקרוא את המגזין שלנו, מבטיחים שזה לא ה“ידה ידה” הרגיל על קידום אתרים ושיווק

מחפשים ספק שהוא פרטנר, שיתייחס אליכם ולכסף שלכם בכבוד ויעשה איתו את המקסימום?

בום! הגעתם ליעד

רח' האומנים 7 ת"א | 039090299 | info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי – שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות