• Site Search
  • Site Language

ערוצי מדיה (פרסום) טובים לגוגל ולאינטרנט לשנת 2015

הקדמה

נקודות לפני הקריאה:

התאמת ציפיות  – לסטודנטים שלי אני תמיד אומר שגם אם יהיה לי קורס קבוע לאורך שלוש שנים אולי נגיע לשכבה העליונה של הפרסום באינטרנט והפרסום בגוגל. העומקים בלתי נתפסים ולכן אנו לא נדון כאן בהרחבה על כל ערוץ פרסום – מה שכן, ניתן את התמצית של התמצית של ערוץ הפרסום ולמה ערוץ הפרסום בכלל עולה על הפרק. מה שלא עולה על הפרק (ויש עשרות ואולי מאות ערוצי פרסום כאלו) אנו בכלל לא מציינים כאן. עם זאת, תמיד יש דברים חדשים ומעניינים ולא כדאי לפסול כלום.

מה אנו מחפשים? אנו מחפשים את המחיר הכי טוב לליד איכותי, לא סתם ליד. ליד אגב, זה "פוטנציאל מכירה" יש הרבה מאד לידים שהם אינם כאלו ולכן לא נכנסים כלל לקטגוריה. כל ליד שניתן להמיר בתנאים נכונים זה פוטנציאל מכירה והוא נחשב לליד איכותי.

אין מתודולוגיית פרסום אחת – יתכן ובית עסק יעשה את מרב הטראפיק וההמרות שלו מערוצי שותפים, יתכן ואחד יחגוג בפרסום בפייסבוק והשני יעשה חיל ב- Outbrain – החכמה כאמור היא Value for money – להביא את המקסימום ערך ללקוח בתפירת החליפה הנכונה לו במסגרת המשאבים, הכלים והשיקולים.
מתחילים

פרסום בגוגל (PPC)

תקציר בפסקה

Pay Per Click – למרות השנים ואולי בגלל – ללא ספק עדיין הכלי המשמעותי ביותר לפרסום באינטרנט.  גוגל למרות פייסבוק, WhatsApp, טוויטר וכו', היא עדיין המלכה הבלתי מעורערת של הטראפיק האיכותי.

יתרון מרכזי:

אין יותר ממוקד מזה – אדם מחפש אותך ואתה רוצה להופיע ברגע שהוא מחפש אותך.

חסרון מרכזי:

יקר – כולם מכירים את אדוורדס ואת הפרסום בגוגל, לכן כולם מפרסמים שם וכל הזמן מחירי הפרסום בגוגל רק עולים. עם זאת מחיר העלות שבית יכול ומוכן לשלם בעבור ליד לא השתנה מה שמייצר חוסר איזון.

למי מומלץ לפרסם?

לכולם, ללא יוצא מן הכלל, גם לבתי עסק אשר מקודמים בקידום אורגני.

פרסום ב- PPC – AdCenter – Bing & Yahoo

תקציר בפסקה

פלטפורמת הפרסום המאוחדת של מיקרוסופט ושל Yahoo אשר משתפים פעולה בניסיון להכות את גוגל.

יתרון מרכזי:

רק לחו"ל, היתרון הוא שיש מעט מעד שחקנים ואז נוכל לרכוש מדיה יחסית זולה.

חסרון מרכזי:

גוזל משאבים – הרי כל ערוץ פרסום צריך להיות מנוהל ולכן בשביל קליק וחצי זה לא שווה ביום בו ניתן יהיה להביא יותר טראפיק מהערוץ הזה, יהיה שווה גם להשקיע בו.

למי פלטפורמת הפרסום מתאימה?

רק ללקוחות בחו"ל, בעיקר בארה"ב.

פרסום באנרים באתרים – רכש המדיה דרך גוגל

תקציר בפסקה

לגוגל מליוני אתרי שותפים אשר מוכרים להם דיספליי (שטחי מדיה), בפועל זה מאפשר לנו לפרסם בכל אתר משותפי גוגל.

ישנה אפשרות לפרסם בכל האתרים, ישנה אפשרות לפרסם רק באתרים שאנו בוחרים וכן לפסול אתרים ספציפיים (רשימות לבנות מול רשימות שחורות).

יתרון מרכזי:

מדיה לרוב יותר זולה – דווקא הבאנרים שהספידו אותם הרבה מאד שנים קיבלו עדנה כי המדיה יותר זולה.

מיקוד ואפשרות ניהול – יש לנו את האופציה לטרגט ולפרסם לאתרים מסוימים, – קהלים, גאוגרפיה ודמוגרפיה וכך הלאה.

חסרון מרכזי:

הגולש לא מחפש אותי, אלא אני אותו, זה הופך את כל הסיפור לממוקד פחות.

למי זה מתאים?

לשחקנים גדולים, לשחקנים אשר מיצו את ה- PPC של גוגל (הפרסום בגוגל), לשחקנים אשר הקהל שלהם לא מחפש אותם. לעסקים קטנים המגרש הזה פחות רלוונטי.

Remarketing

תקציר

Retargeting או Remarketing או שיווק מחדש – הכל מתייחס לאותו דבר. האופציה לעקוב אחר גולש שהיה אצלך ולחזור ולשווק לו.

יתרון מרכזי:

לא עוזבים את הגולש. לדוגמה, אם הבאנו את הגולש דרך פרסום PPC ושילמנו עליו כסף, לא נרצה שזה יקבל פתאום טלפון ולא יחזור לאתר שלנו, במקרה כזה נרצה "להזכיר" לו שיחזור ויסיים את מה שהוא בא בשבילו וישנם כמובן עוד אינספור תסריטים.

חסרון מרכזי:

שריפת כסף – יתכן והוא כבר עשה עסקה אתכם ואתם שורפים כסף (לא תמיד ניתן להגדיר פילטר מדויק כי יתכן והעסקה נסגרה טלפונית) הרבה פעמים עוקבים אחריי בתי עסק שמזמן כבר עשיתי אתם עסקה והם סתם שורפים כסף. אפילו אמזון עוקבים אחריי עם הלגו של הבן שלי, בעוד אני כבר הגעתי לעמוד ה- Checkout ואת זה, אגב, ניתן להגדיר בקלות. תמי 4, למרות שיש לי אחד במשרד ואחת בבית, ממשיכים לפרסם לי ויש עוד רבים וטובים אשר לא ממוקדים.

צריך להכין כמובן באנרים לכל תחום.

למי זה מתאים?

לרובם, לרוב העסקים. יופי של ערוץ עם מיקוד חזק ביותר.

פרסום באנרים באתרים – רכש דרך האתר או חברת מדיה

תקציר:

ישנה אפשרות כמובן לרכוש מדיה (לרכוש פרסום) באופן פרטי מאתרים גדולים לדוגמת Ynet, דה מרקר וכו'

אני בכלל לא ממליץ על האופציה הזו אף פעם, תמיד עדיף לעבוד עם חברת מדיה, חברת אינטרנט שלרוב יהיו לה מחירים יותר טובים ואופציות פריסה ופרסום יותר טובות.

יש מקרים שיש לאתרים או לחברות המדיה "ספייר מדיה" או "גרבז' מדיה" זה אומר שנשאר להם פשוט שאריות – דווקא שם ניתן לפעמים לעשות דברים מאד יפים.

יתרון מרכזי:

חשיפות גדולות מאד, היכולת להביא הרבה מאד טראפיק בזמן ממוקד.

חסרון מרכזי:

יקר. יחס עלות תועלת לרוב לא טוב. משאבי ניהול גדולים וחוסר מיקוד.

למי זה מתאים?

לשחקני פרסום גדולים בלבד.

פרסום YouTube

תקציר

ארבע אפשרויות מרכזיות לפרסום ביוטיוב

In-Search – פרסום קובץ וידאו לאחר שהגולש מחפש במנוע החיפוש של יוטיוב. ערוץ מומלץ מאד. יופי של המרה ומיקוד.

In -Display – פרסום בצד כשהגולש כבר רואה את הוידאו. ערוץ מומלץ מאד. יופי של המרה ומיקוד.

In – Slate – מודעה אשר יושבת במהלך הסרטון. צריך כאן מאד להיזהר, אני לא תמיד ממליץ, זה יכול ממש לעצבן גולשים.

In -Stream – וידאו אשר מתנגן לפני תחילת הוידאו אשר ניתן לדלג עליו בתוך חמש שניות (לא משלמים בחמש השניות הראשונות). ללא ספק אחד הכלים שיוטיוב מספקים שהם מהמעצבנים ביותר את הגולש ולכן גם כאן אם אין לך מוצר עם הומור, קריצה, מסר חזק – להיות מאד מאד זהירים.

יתרון מרכזי:

ערוץ זול יחסית ולרוב אם יש לכם וידאו טוב, ההמרה מוידאו מעולה.

חסרון מרכזי:

המרה מאד נמוכה, יכול לעצבן גולשים, ההפקה של הוידאו יחסית יקרה.

למי זה מתאים?

לרוב, לכולם אבל רק בתנאי שיש לכם סחורה טובה לספק.

פרסום ב – Facebook

תקציר

ישנן כמה אופציות לפרסם בפייסבוק.

אופציה ל- PPC רגיל – פשוט לטרגט קהל ולפרסם לו.

אופציה לפרסם את הדף – לא מומלץ בשום אופן! לשאול את וויזי למה.

אופציה לפרסם פוסט – כן מומלץ.

ועוד כמה אופציות פנימיות מענייניות.

יתרון מרכזי

קהל שלא תמיד נמצא בגוגל ולא תמיד מחפש אותך. ניתן יחסית לטרגט קהלים מעניינים וממוקדים במעט כסף. צריך להיות מאד מאד מדויק בפייסבוק כי הכסף נשרף בקלות אם לא מטרגטים באופן מדויק.

חסרון מרכזי

במהות הקהל לא בא לחפש אותך, אתה מחפש אותו ותמיד הוא יהיה פחות ממוקד בשלב המכירה, בשלב שבית העסק צריך להפוך אותו ללקוח.

חסרון נוסף הוא חוסר המיקוד המלא, פייסבוק עדיין לא מספקים מספיק כלים למיקוד עוד יותר מדויק ממה שקיים (יש כלים חיצוניים חצי אפורים…)

למי מתאים לפרסם בפייסבוק?

לרוב, לעסקים קהילתיים – חינוך, ספורט, מסעדנות וכו'. לרוב – B2B אין הרבה מה לעשות שם.

פרסום ב- Outbrain, Taboola etc

תקציר

שיווק תוכן "אם קראת את X, אולי תתעניין ב Y", זה לא שיווק שאמור להביא לידים אבל שיווק שאמור להביא מיתוג מאד חזק ומיצוב מעולה לשחקנים בעלי תוכן איכותי.

יתרון מרכזי:

זול מאד, נכון להיום.

חסרון מרכזי:

ערוץ לא ממיר. זה שיווק מיתוגי לא שיווק פרסומי. לידים לא תראו משם אבל הרבה מיתוג.

למי זה מתאים?

לשחקנים אשר רוצים למתג את עצמם ויש להם תוכן איכותי מעולה.

פרסום ב- LinkedIn

תקציר

קהילה עסקית בועטת, פרסום ממוקד וראוי.

יתרון מרכזי:

קהילה אמיתית וממוקדת.

חסרון מרכזי:

המודעה מאד יקרה – מינימום שני דולר לקליק, הטרגוט כלל לא ממוקד אין כלים מספקים לסוכנויות לניהול נכון וממוקד.

למי זה מתאים?

לעסקים אשר מחפשים אנשים ספציפיים או מתחמים ממוקדים.

רשתות שותפים

תקציר

זירת ענק מורכבת ומעניינת בתחום השיווק באינטרנט והפרסום. זירה שגם אם נדון בה חודש שלם רצוף לא נוכל לסכם ולהסביר את המורכבות שלה.

בשורה – מישהו מביא לך תוצאות (Pay Per Action) ואתה משלם עבור התוצאה.

יתרון מרכזי:

תוצאות – אתם משלמים על לידים או על מכירה וכו'.

חסרון מרכזי:

הרבה חסרונות – לידים לא איכותיים, צריך הבנת מעמיקה שבמעמיקות בכל התחום. הרבה זבל, יקר מאד, ניתן לשרוף הרבה כסף ועוד ועוד.

למי זה מתאים?

רק לעסקים גדולים ובשלים אשר ערוכים לניהול הערוץ הזה.

מגזין וויזי

מוזמנים לקרוא את המגזין שלנו, מבטיחים שזה לא ה“ידה ידה” הרגיל על קידום אתרים ושיווק

מחפשים ספק שהוא פרטנר, שיתייחס אליכם ולכסף שלכם בכבוד ויעשה איתו את המקסימום?

בום! הגעתם ליעד

רח' האומנים 7 ת"א | 039090299 | info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי – שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות