נושא הקהילות הוא תחום מורכב מאוד וקשה לפיצוח. רק לפתוח דף בפייסבוק לא נחשב “שיווק במדיה חברתית”.

הבעיה של השוק הזה שכולם מבינים שהם צריכים להיות בפייסבוק ובקהילות רק לא יודעים איך לעשות את זה נכון.

בסופו של יום, יש קהילות שממש לא מעניין להיות שם בהיבט השיווקי. נכון להיום לדוגמא Twitter, למרות היותה חברה מדהימה אשר שווה מיליארדים, ברב המקרים לא מצדיקה את המשאבים, לא למשווקים הישראלים.

יש גם קהילות כמו Pinterest ו Instagram ועוד. תישאל כאן השאלה של משאבים מול לקוחות. כמה אני משקיע מול כמה אני מקבל.

העניין הוא לדעת לעשות מכל הערוץ הזה של שיווק במדיה החברתית כסף ולא תמיד הוא מדיד אחד לאחד.

אמר כבר גארי ווינרצו’ק What is the ROI of your mother, “מה החזר ההשקעה של אמא שלך. הרי שהיא טיפחה וגידלה אותך והיום אתה בשל ומלא בטחון, האם זה בגלל החיבוק שהיא נתנה לך בגיל 16 או בגלל ההנקה וכו’. רוצה לומר, שלצערנו כל ערוצי השיווק במדיה החברתית פחות מדידים מאשר שיווק באינטרנט וקידום אתרים בגוגל. גוגל הוא מדיד ויש בו נתונים. בגוגל יודעים בזמן אמת, מה יחסי ההמרה, מה שילמנו, מה קיבלנו בתמורה וכו’.

כאן לא.

אבל זה שיש לך קהילה שחיה ובועטת, זה מביא בטוח לקוחות בעתיד. איך, מתי, כמה – זו סוגיה קשה יותר לפיצוח.

אם כך, מה כן אנו מחפשים?

אנו לא מחפשים לייקים, אלא מחפשים מעורבות של הלקוח עם בית העסק. מעורבות רגשית גם יכולה להיות חיוך, תגובה, שיתוף או כל דבר אחר.

העניין שאנו מחפשים הוא יחס מעורבות גבוה.

בסופו של יום המעורבות הזאת תתורגם לכך שבית העסק יהיה בתודעה של הבנאדם ואז ביום שישי בשיחת סלון, למרות שהוא בכלל לא לקוח שלך הוא ייזכר בך, ימליץ עליך וכו’.

האם אנו מוכרים בפייסבוק?

מאד מאד נזהרים, שומרים על יחסים מאד עדינים עם הלקוחות. בגדול, זה משהו כמו 70% מעורבות אשר קשורה לתחום העסק. אם אני בית עסק בתחום השחייה אז להראות בריכה יפה מהעולם זה מגניב ומייצר ערך, 20% פוסטים אשר קשורים ישירות לבית העסק. לדוגמה, אם אני מרכז פעילות, אני יכול לציין פעילות חדשה, גלריית תמונות חדשה, וידאו חדש של בית העסק וכו’.

10% הנותרים, אחרי שהלקוח קיבל פאן ופה אנו “מרשים לעצמנו” גם “הארד סייל” שזה אומר מבצע X ורישום ל- Y וכו’.

היחסים האמורים הם לא תורה משמיים, כל בית עסק מחליט על היחסים שלו, לדוגמא גרופון הוא רק מכירתי וזו אסטרטגיה נכונה בשבילו כי זה מה שהלקוחות שלו רוצים, אבל לעומתו חברה כמו אל על, אמורה להיות 100% כיף.

מה שבטוח שזה לא כלי לפרומו, פרומו ועוד פעם פרומו על מוצר כזה או אחר.

למי אנו ממליצים בטוח על שיווק בפייסבוק ובמדיה חברתית:

לבתי עסק B2C – אשר עובדים ישירות מול לקוחות.
למי לא בטוח שנמליץ? ל B2B – בתי עסק אשר עובדים עם עסקים. זה נושא אשר מצריך בדיקה וגישה יותר מתוחכמת. הפיצוח בתחום הזה, לעסקים אשר עובדים עם עסקים, הוא הרבה הרבה יותר קשה.

ניהול מדיה חברתית

דוגמאות לעבודות שלנו:

 

ניהול דף בפייסבוק

לא תאמינו שיש לנו חניית אורחים במשרדנו בת"א
תפספסו דבר כזה?!

”טיפין טיפים”..

קבלו רק טיפים רלוונטים בתחום ישירות לתיבה שלכם ללא בולשיט וספאם

רח' האומנים 7 ת"א / 073-7579000 / info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי - שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות

פרטיות / תנאי שימוש