13 אלמנטים באתרים שכדאי לקבור בעידן המודרני

לפני כשבוע אני מקבל טלפון מאחד הלקוחות המוערכים שלנו והוא אומר לי "עידו, תשים לי בבקשה את כל כפתורי ה-Sharing באתר, אני רוצה אותם בכל עמוד".

אלמנטים באתרים שכדאי לקבור בעידן המודרני

שאלתי אותו, תגיד, מתי לאחרונה אתה "הדפסת מאמר", יש לך בכלל מדפסת? מתי לאחרונה מתוך כפתורי השיתוף, שיתפת לטוויטר, יש לך בכלל טוויטר? ואם אין לך ולחברים שלך אין, למה אתה תופס נדל"ן יקר מאד בשביל משהו שלא עושים בו שימוש בעידן המודרני.

מי שרוצה לשתף, להדפיס וכו' יעשה זאת בכל מקרה במאית השניה, לא צריך את עזרתך וגזילת הנדל"ן הדיגיטלי. אפילו באתרי ענק כמו TechCrunch הצניעו מאד את כפתורי השיתוף והוסיפו רק מה שרלוונטי.

אז החלטנו שהגיע הזמן לערוך רשימה של 13 הדברים שכדאי להעלים מהאתרים.

יש דברים ברורים שבכלל לא נדבר עליהם כאן

לא נדבר על סקרול רוחבי (אסור בתכלית האיסור) לא נדבר על כניסת פלאש, צבעים דומים בין רקע לטקסט, פונטים קטנים וכו'.

נדבר על אלמנטים שרוצים להכניס, שאולי היו רלוונטיים בעבר אבל כיום עליהם להיעלם.

מתחילים!

טופס צור קשר עם קאפצ'ה, או עם "אני לא רובוט" או כל מכשול אחר בדרך לליד או לרכישה

התפקיד שלנו הוא לא להקשות על היוזר, אלא להקל עליו, יש פלאגינים מדהימים היום כמו Akisment, החוסם את כל הספאם, יש גם פאלגינים אחרים. בשורה התחתונה, אין צורך בעוד רמת הטרדה והקשחה של תנאים אם יש פתרונות טובים.

כאמור – כפתורי השיתוף

כפתורי השיתוף המיותרים כמו ההדפסה, טוויטר, פליקר וכו'. אם כבר משאירים כפתורים – אז רק את פייסבוק וגם וואצאפ, זהו. כמובן לא גוגל + שנקבר לאחרונה.

פופ אפ ברגע הכניסה

רגע! תנו להתחמם, תנו קצת להכיר. נשמח להיות אתכם בקשר – רק אם קודם נדע מה אתם מציעים, זה מתלהב מדי, מתלהם מדי ומציק.

אם כבר פופ אפ, אז מקומו ביציאה ו/או לאחר נניח דקה ,הוא צריך להיות נעים ומזמין.

קופי מעליב

באותו הקשר של פופאפים וחבריהם – תשתדלו לא להעליב את היוזר שלכם, הוא חכם ומתוחכם. אם אתם מציעים לו להרשם לרשימת התפוצה, לא לתת שתי אופציות שאחת מהן היא "אני מאשר הרשמה" והשניה משהו בסגנון "אני מעדיף להישאר עני ומסכן". זה לא מכבד, תתייחסו למשתמש בהתאם.

תמונות מעליבות וגנריות של מאגרי תמונות

מעליב, פשוט מעליב, כל התמונות המבויימות האלו של אנשים לוחצים ידיים "עלק עושים עסקים". ככה לא עושים עסקים בעידן המודרני! אף אחד כבר לא הולך עם חליפות, זה לא רלוונטי, לא אקטואלי ולא מייצר אמון ללקוח.

הכי טוב? תכניסו תמונה שלכם עם לקוח. מושלם. אתם לא צריכים להיראות כמו גל גדות, אבל כן צריכים להיות אותנטיים.

אתרי אינטרנט בעידן החדש - לא מומלץ להשתמש בתמונות גנריות מבנק תמונות

קופי שאין לו שום קשר למציאות ו/או לעסק

קופי בדף הבית כמו "שרות מעולם אחר" כשהחוזקה שלך היא לא שרות ואף אחד לא יכול לשים על זה את האצבע. או קופי שאין לו שום קשר לעסק כמו חברת סטארט אפ שהקופי שלה הוא "מצויינות טכנולוגית עסקית ערכית" במקום להבין תוך שנייה לאן הגעת.

ככה זה נראה ע"י Stripe חברה של 20 מיליארד דולר (והיא תצמח להרבה יותר מזה), פשוט, בול וקולע, תוך שניה הבנת מה הסיפור.

כתיבת קופי נכון לעמוד הבית באתר

מפות הגעה בעמוד צור קשר

ברצינות, בעידן הוויז, זה רלוונטי? עוד דקה נוסיף גם כפתור "הדפסה", לא רלוונטי, לא מעודכן ותופס נדל"ן יקר.

אתרי אינטרנט בעידן החדש - מפת גוגל באתר מיותרת בעידן הוויז

"אינטרו" לאתר

נכון שכבר מעט רואים את זה אבל אני עדיין פוגש אתרים עם "אינטרו", מעין אלמנט מקדים לעלייה של האתר.

סירייסלי? מהר להסיר. למה ברצינות אתם שואלים? כי אין ליוזרים סבלנות, לא היום, זה לא מגניב ולא מוסיף שום דבר ואם זה לא מוסיף סימן שזה מזיק.

לוגו ענק למעלה בנדל"ן הכי יקר

מה שאתם רואים פה למטה זה לא מאיזה מעצב סוג ד', זה מאחד מיצרני התבניות השווים, YooTheme.

העניין הוא שהלוגו הוא לא הסיפור ולתת לו כזה מקום כשרוב המסכים הם קטנים זה פשוט מיותר, לא רק זה שזה רע מאד בהיבט קידום אתרים, כי היום גוגל דרך ה Search Console מפנים למובייל ומציינים לדוגמה ש"לוקח זמן עד שמגיעים לטקסט המרכזי" זה ממש פוגע בקידום אתרים.

אתרי אינטרנט בעידן החדש - מיקום וגודל הלוגו באתרים

וכך זה נראה כמו שצריך, תראו את מיקום הלוגו והפרופורציה שלו

מיקום וגודל נכון של לוגו באתרים

כפתורי קהילה למעלה

הסקרין שוט הבא הוא מתוך תבנית של פוג'ו

מיקום כפתורי קהילה באתרי אינטרנט

אז מה הבעיה? הבעיה היא שאנחנו נאבקים כל כך קשה להביא תנועה לתוך האתר, עשינו קידום אתרים ופרסום ועוד מלא פעולות שיווקיות ואז להסיט את התנועה לפייסבוק? בשום פנים ואופן לא.

לפני כמה שנים כשהיה לך עמוד בפייסבוק זה היה שוס והיית צריך להיות גאה בו, היום זה Goes without saying ולכן אל תצעק (ואל תסיט תנועה) אל העמוד שלך, בפוטר של האתר זה מקום קלאסי להכניס אליו את הקהילות.

ובאותו הקשר – רק את הקהילות הרלוונטיות

אין לך טוויטר? אל תשים, אין לך Blogger, אל תשים, אין לך עמוד לינקדאין, אל תשים.

מוזיקה בכניסה לאתר

מוזיקה היא לא רעה, השאלה היא מה הדיפולט. הדיפולט חייב להיות על שקט.

דמיינו שאתם ביום עבודה רגיל, באים לקבוע לדייט בערב עם בן בת הזוג שלכם ונכנסים לאתר של מסעדה ופתאום בום! סאונד! מה תעשו? מיד תצאו ואז האתר גם הפסיד תנועה וגם פגע בקידום אתרים שלו כי יהיה ממוצע של זמן מאד נמוך.

הרשמה לרשימת התפוצה

המייל ככלי שיווקי בשירת הברבור שלו, לעסקים מאד מאד ספציפיים הוא חי. לא שווה לשים בלוק באתר ו/או פופ אפ "תהיו חברים שלנו וכו' והכניסו כאן את המייל" הנדל"ן יקר מאוד ביחס לתועלת. עדיף מבצע, עדיף יצירת קשר, עדיף Call to action אחר.

יש עסקים כמובן שזה רלוונטי להם מאד כמו אתרי קמעונאות, אבל אני רואה אתרי עורכי דין שלוקחים נדל"ן סופר יקר ורוצים "לפתח את רשימת התפוצה שלהם", זה לא יקרה ולא שווה את הסחת הדעת.

סיכום והסתיגויות

כשהתחלתי לכתוב פתאום קלטתי שיש בעיני עשרות ואולי מאות אלמנטים שאני רואה היום שמקומם בפחי הזבל הדיגיטלי כמו לחייב אדם לרשום "אני מסכים לתנאי השימוש" ולכן נעצור כאן ונעשה את זה פרק א' – כי חלק מחוקי הדיגיטל זה לשמור על קצב, ערנות וקיצור של הדברים. אז מבטיח לבוא עם רשימה נוספת (כואבת יותר לקמעונאות).

ההסתייגות היא לאתרים מאד ספציפיים שצריך כן לחשוב על הדברים, נניח אתר שהקהילה או השיתוף זה הביזנס שלו כמו אתרי מתכונים לדוגמה וכו'.

הסיכום הוא לחשוב, לחשוב פשוט ולחשוב מעודכן ורלוונטי להיום, לא אתמול לא מחר. היום וכל תקופה לבחון את הדברים מחדש.

תמיד אפשר יותר, גם אם אתם שנים עושים שיווק וקידום.
מלאו פה את הפרטים וענת תחזור אליכם במהרה עם תובנות
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

מגזין וויזי

מוזמנים לקרוא את המגזין שלנו, מבטיחים שזה לא ה“ידה ידה” הרגיל על קידום אתרים ושיווק

מחפשים ספק שיוביל אתכם?

שיתייחס לכסף שלכם בכבוד, שיעשה איתו את המקסימום?

שיתן לכם המלצות גם אם הם בניגוד לכיסו? בום! הגעתם ליעד

רח' האומנים 7 ת"א | 039090299 | info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי – שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות