• Site Search
  • Site Language

סדר בגרסאות המובייל השונות – דעו כלקוחות מה לבקש

על הדיון של האם זה חשוב שהאתר שלנו יוצג במובייל, בין אם זה לטובת שיווק באינטרנט ובין אם לטובת שימושיות אין טעם כלל לדון.

כיום, מעל 50% מהחיפושים (לפי נתון של דפי זהב) מתבצעים במובייל,  לכן אתר חייב להיות מותאם למובייל, נקודה.

אבל מה זה מותאם למובייל? מה זה גרסת מובייל? מה זה רספונסיבי? האם כל אתר וורדפרס הוא רספונסיבי?

לא נדון פה היום בכל הנושאים ולא נפרק את המונחים לגורמים, פשוט נביא את עיקרי הדברים וגם את ה Best Practice לאתרים היום.

על מה המחלוקת בכלל בין הלקוחות לבין בוני האתרים שלהם?

לקוחות רגילים לגלוש לרוב באתרי פרימיום, אתרים כגון Ynet, יד2 וכו'. שם יש להם לרוב שלוש אופציות: לאתר הרגיל, לאתר המותאם וכן להורדת אפליקציה. כך שמבחינת הלקוחות "אתר מותאם למובייל" זה מה שהם רואים ב Ynet.

אין כאן בעיה במינוחים, פשוט נעשה סדר כדי שנדע מה לבקש.

ראו את הוידאו הקצר ולאחר מכן קראו את הטבלה.

מומלץ לצפות בוידאו על מסך מלא, לאחר ההגדלה, תנו ליוטיוב חמש שניות כדי להתאים את איכות הצפייה למקסימום


שם האופציהמה קורה בפועל?הערות של עידו
לא מותאםהאתר בנוי על פיקסלים ולא על אחוזים ולא עשו לו התאמה מאחורי הקלעים. בפועל יש סקרול למטה וכדי לקרוא צריך לזוז כל הזמן. יש גם דוגמאות (עדיין) לאתרים אשר בנויים על פלאש כך שפשוט לא רואים אותםאין מה להרחיב. שריפת המרות. לא לעשות בשום אופן.
הצגת האתר במובייל "Same Same"רואים את האתר, פשוט יותר קטן, ניתן בעזרת האצבעות להרחיב ולהקטין את המסךכשלב אל"ף זה בסדר, אבל סה"כ לא מומלץ. לא היום.
"גרסה רספונסיבית אוטומטית"בהנחה שהאתר בנוי על כלים נכונים מאחורי הקלעים, כלים כמו Bootstrap, או שהאתר בנוי על תבניות רספונסיביות. האתר "מסדר את עצמו" לפי הרזולוציה ואלמנטים נחתכים אוטומטית בהתאם לרזולוציהלא רע, אם לוקחים תבנית טובה אשר טיפלה כבר ברספונסיביות אז בסדר. לפעמים יש מזל וזה מטופל טוב ולפעמים לא. בכל מקרה זה עדיף מכלום
"רספונסיבי מותאם"מאפיינים את אתר המובייל ומחליטים להסיר אלמנטים שאין בהם צורך. כן מחליטים מה יופיע לפני מה וכו'. מוסיפים גם אלמנטים כמו Click to Call, ניווט עם וויז וכו'זה ה- Best Practice. מומלץ לאתרים וכדאי מאד. זו השקעה מעט יותר גדולה אבל היום מאד חשובה
"Custom Mobile"גרסה מותאמת אישית לגמרי. עושים אפיון מאפס, מתאימים PSD לאתר, בונים אותו מאפס. בפועל זה ממש עוד אתרמתאים לשחקנים גדולים מאד אשר יש להם הרבה מאד טראפיק או לשחקנים אשר רוצים להשקיע באינטרנט כי ההמרות חשובות להם מאד
"אפליקציה"יש כפתור אשר מפנה לאתר. האפליקציה מאפשרת ברמה השיווקית גישה ישירה (אצלי TheMarker מאד נגיש), ביצועים יותר טובים, מיקוד יותר טוב וכו'לא רלוונטי לאתרים קטנים, חבל על הכסף נכון להיום. אם אין הצדקה ליישום כזה או אחר זה בזבוז משאבים אשר יכולים להיות מתועלים למקומות אחרים

מגזין וויזי

מוזמנים לקרוא את המגזין שלנו, מבטיחים שזה לא ה“ידה ידה” הרגיל על קידום אתרים ושיווק

מחפשים ספק שהוא פרטנר, שיתייחס אליכם ולכסף שלכם בכבוד ויעשה איתו את המקסימום?

בום! הגעתם ליעד

רח' האומנים 7 ת"א | 039090299 | info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי – שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות