• Site Search
  • Site Language

איך עוקבים אחר מקור התנועה של הליד / רכישה באתר שלנו

​שלום לכולם (או שלומות, כמו שעידו אומר).
זה לא סוד שמחירי המדיה עולים, בכל הערוצים.
אם בעבר (הלא מאד רחוק) קליק ממוצע בתחום עריכת דין בגוגל היה 8 שקלים, היום אנחנו מדברים על מחירים של 20, 25 ואפילו 50 שקלים לקליק (כן, קליק!).

ֿריבוי המפרסמים והתחרות העסקית הגדולה גרמה לעליית מחירים דרמטית ומצריכה מאיתנו המשווקים לדייק באופן מירבי את הקמפיינים שלנו ואת אופן הבאת הטראפיק לאתר שלנו.

אם נדע במדוייק איזה קמפיין הכניס לנו הכי הרבה כסף, נוכל לעשות אופטימיזציה טובה יותר לקמפיינים שלנו, נוכל לזהות קמפיינים שעל פניו עובדים טוב (המון לידים במחיר זול) אבל בפועל לא מביאים מכירות (או שעלות הרכישה כבר לא משתלמת לנו)

בעקבות האופטימיזציה שלנו נוכל להצמיח את ערוצי השיווק שמניבים לנו יותר רווחים ולהתמקד בהם.

במאמר הבא, אייל גרשון מסביר איך עושים את זה – תלמדו איך להוסיף את מקור התנועה של הגולש ולקבל אותו ביחד עם פרטי הליד או פרטי הרכישה שלכם ישירות למייל / מערכת crm וכו׳.

מה הבעיה ומה הפיתרון

אם מדובר בדף נחיתה בודד, החיים יחסית דבש, פשוט מעבירים את ה- UTM מה- URL לתוך מערכת ניהול הלקוחות שלנו ביחד עם פרטי הליד (יש לאייל מדריך מצויין על זה – תוכלו למצוא אותו בתחתית העמוד). אבל הבעיה מתעוררת כשאנו מעבירים תנועה לאתר שלנו, הרי שגם אם הגולש הגיע עם UTM כלשהו ב- URL ואז הוא עבר לדף אחר (נניח נכנס לדף ה- Pricing שלנו) אז ה- UTM נעלם.
המטרה שלנו פה זה לתת מידע מדויק אודות המקור של הליד – ולחלץ את המידע הזה מתוך פרמטרים ששתלנו בדפדפן של הגולש.

רגע, מה רע בנתונים של גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס נותן לנו תמונה לא רעה של מקורות הלידים במידה ואנחנו מתייגים את הקמפיינים שלנו ב- UTM, הבעיה היא שאנחנו לא יכולים לייחס את מקור ההגעה לליד ספציפי אלא רק לקבוצה.

חפרתי מספיק, 

קבלו את אייל:

הוספת מקורות תנועה ממשתני utm לתוך שדות של טופס באלמנטור

אם יש לכם אתר וורדפרס שבנוי באלמנטור בטח כבר יצא לכם לתהות בנוגע לבעיה שרבים שואלים אותי עליה:

"מה צריך לעשות אם אני רוצה לראות גם את מקור התנועה של הגולש עם המשתני ה- UTM בטופס שהוא מגיש??"

ישנן מספר אפשרויות, האפשרות הקצרה והפשוטה ביותר שעליה נרחיב בפוסט הזה היא שמירת הפרמטרים החשובים לנו (מקור ההגעה, אמצעי ההגעה, שם הקמפיין, מילת המפתח וכו׳) בעת הכניסה של המשתמש לאתר בתוך הLocal Storage של הדפדפן או בקוקי שלו.

לאחר מכן נוסיף שדות נסתרים לטופס אלמנטור שלנו שאליהם נחדיר את משתני ה -UTM ששמרנו בכניסת המשתמש, כך שהם ישלחו אליכם ביחד עם הטופס.

נשמע פשוט, וזה באמת כך! כל מה שיש בו צורך הוא ידע בסיסי בJavaScript או ידע מתקדם ב Copy & Paste 😉

רגע לפני שמתחילים, מה זה Local Storage?

Local Storage – הוא חלק ממערכת גדולה יותר הנקראת Web Storage, הדבר משמש אותנו לשמירת מידע בדפדפנים לקראת יציאת התקן HTML5, כל דפדפן התומך בHTML5, תומך בLocal Storage.

התמיכה ב Local Storage החלה מהגרסאות הבאות של הדפדפנים הנפוצים:
Internet Explorer 8, FireFox 3.5, Chrome 4, Safari 4, Opera 11.5

בניגוד לעוגיות (cookie), שמוגבלות במידע, Web storage יכול לאחסן הרבה יותר מידע (כל הדפדפנים תומכים באחסון של לפחות 5MB של מידע לדומיין, בניגוד לעוגיות שמאפשרות שמירה של 4093 ביטים בלבד!). בניגוד לעוגיות, ל-Local Storage אין תאריך תפוגה.
Local Storage אמין יותר מעוגיות ומומלץ להשתמש בו כשיכולים.

מה התוכנית (בקצרה):

  1. ברגע ההגעה של הגולש לאתר שלנו – אנו בודקים אם קיימים משתני UTM ב localStorage.
    במידה ולא קיימים שום משתנים אנו בודקים בכתובת האתר, במידה ויש משתנים אנו שומרים אותם ב localStorage.
  2. כעת בודקים האם ישנם שדות נסתרים עם שמות הפרמטרים הייעודיים כגון utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_term ו utm_content. במידה והם ישנם אנו מושכים את מה שנשמר מה – localStorage לכל utm ומזריקים את הערך ששמרנו לתוך השדה הייעודי שלנו.
  3. אופציונלי – מוחקים את מה שנשמר ב – localStorage כדי שבביקור הבא של אותו משתמש נמשוך נתונים חדשים.

ועכשיו למדריך המלא:

שלב 1

נכנסים לטופס אלמנטור שלנו (מצב עריכה כמובן) ושם מוסיפים עוד 5 שדות מסוג "מוסתר" (Hidden), עם השמות הבאים:

  • utm_source
  • utm_medium
  • utm_campaign
  • utm_term
  • utm_content

שלב 2

בכל שדה יש להגדיר את התווית (Label) וגם את ה ID של השדה (תחת "מתקדם") כך שיכיל את השם של המשתנה כפי שרשום בסעיף הקודם.

דוגמה להגדרת שדה חבוי בטופס אלמנטור:

מעקב מקור לידים דרך utm
מעקב לידים בעזרת utm

שלב 3

יש לשמור את הטופס לאחר השינויים שעשינו

שלב 4

כעת כנסו ל-Github, העתיקו את הקוד והדביקו אותו דרך תוסף המאפשר הטמעת קודים באזור ה footer כגון "Insert Headers and Footers" או דרך- GTM

שלב 5

זהו – כל מה שנשאר זה להריץ בדיקות, לוודא שהכל עובד ולתקשר ללקוח 🙂

אודות אייל

אייל גרשון - פוסט אורח מעקב utm ל- crm

מייסד וCTO בחברת CALLBOX.
מומחה לאוטומציה עיסקית ודיגיטלית. מכיר כל פינה ב  Zapier ו – Integromat ושלל הכלים שיש לרשת להציע, מנהל את קבוצת "מקצועני האוטומציה" בפייסבוק שמונה מעל 2500 חברים ומבצע אינטגרציות מורכבות באופן יום יומי לשלל חברות במשק.

UTM מכיל מספר תגים שונים כמו מקור ההגעה, אמצעי ההגעה של הגולש, שם הקמפיין וכו׳ – זה בעצם לינק מיוחד לעמוד באתר שלנו שמכיל פרמטרים שהגדרנו (בסוף ה- url שלנו יהיו פרמטרים נוספים שלא משפיעים על העמוד ותצוגתו).

מטרת ה- utm זה לעזור לנו לעקוב ולקבל דיווח על אמצעי ההגעה של הגולשים באתר שלנו.
אם נשתמש ב- utm נוכל לראות באנליטיקס בדיוק את מקור ההגעה של הגולש (ממש מאיזה קמפיין), לצורך הדוגמה, אם לא היינו משתמשים ב- utm לקמפיינים שלנו בפייסבוק היינו רואים את כל התנועה כ- facebook.com / referral – אך במקרה הזה התנועה מתפצלת לפי הקמפיינים שלנו וכך אנו יכולים לעשות אופטימיזציה טובה יותר (לדוגמה, אם נראה שמקמפיין x הגיעו y אנשים אבל זמן השהייה שלהם באתר הוא 03:00 שניות, נרצה להפסיק את הקמפיין וכו׳)

שימוש ב- utm ו- url

זה קל, פשוט כנסו לכלי הזה של גוגל (יש עוד עשרות כלים אונליין) ותבנו בעצמכם את הפרמטרים.
למכורים – ניתן גם להטמיע תוסף כרום ייעודי שיעזור לכם לבנות את הלינקים שלכם

פשוט מאד – נעשה בדיקה בעצמנו.

נכנס לאתר שלנו דרך קישור UTM שיצרנו, נלחץ f12 או לחצן ימני> inspect

שם נבחר בלשונית Application

ואז נלחץ על Local Storage מצד ימין – נבחר את שם הדומיין שלנו ואז נראה את מקור התנועה ששמרנו 🙂

UTM מעקב קישורים

הסבר מקיף ומדוייק של אייל תמצאו בוידאו הבא:

לחצו כאן להעתקת קטע הקוד הרלוונטי

מגזין וויזי

מוזמנים לקרוא את המגזין שלנו, מבטיחים שזה לא ה“ידה ידה” הרגיל על קידום אתרים ושיווק

מחפשים ספק שהוא פרטנר, שיתייחס אליכם ולכסף שלכם בכבוד ויעשה איתו את המקסימום?

בום! הגעתם ליעד

רח' האומנים 7 ת"א | 039090299 | info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי – שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות