איך להבחין בין עמוד גוגל+ עסקי לפרופיל גוגל+?

על אף שהמדיה החברתית גוגל+ קיימת כבר זמן לא מבוטל, מעטים בארץ עושים בה שימוש אמיתי ויומיומי כערוץ מידע, שיתוף ותקשורת. לקוחות רבים מודעים לכך שעל מנת לקדם את העסק שלהם שימוש בכלי זה הוא הכרחי. יחד עם זאת, נדמה כי לעומת הפייסבוק שהפך לכלי שיווקי שהוא שגרת יומם של לקוחות רבים  אשר מנהלים דפי פייסבוק ערים ודינאמיים, עושים שימוש בממשק הפרסום ועוד, גוגל+ נשאר בגדר תעלומה והדפים העסקיים שכבר נפתחים נשארים זנוחים וחסרי שימוש. יתר על כן, פעמים רבות הפרופיל האישי משמש כדף עסקי ולהפך כאשר חל בלבול בין שתי ישויות אלו, מטרתן, השימוש בהן והדרך להבדיל ביניהן.

פרופיל משתמש

פרופיל גוגל+ הוא פרופיל של משתמש, אדם פרטי שמעוניין לקחת חלק במדיה החברתית של גוגל, לשתף מידע עם חברים, משפחה, קולוגות ומעגלים אחרים בהתאם להגדרה ולבחירה שלו. כלומר, כל פוסט שמשתמש/ת כזה משתפ/ת יכול להיות מפורסם לציבור הכללי (לכל מי שהגיע לדף שלו ) או לפי סינון המעגלים. פרופיל הגוגל פלוס מאפשר לכם להוסיף את עצמכם למעגלים של אנשים וכך לעקוב אחריהם (מעקב חד כיווני), לנהל שיחות וידאו צ'ט (כדוגמת סקייפ), לפתוח דפים עסקיים עבור בית העסק/המוצרים שלכם ועוד.

 פתיחת פרופיל מצריכה רישום פשוט. אתם יכולים לבצע את הרישום דרך הג'ימייל שלכם. לחיצה על כפתור אתה+ בתפריט העליון של תיבת הדואר שלכם תעביר אתכם להרשמה וליצירת פרופיל (אפשר כמובן להגיע לעמוד ההרשמה דרך חיפוש פשוט בגוגל של הביטוי "גוגל+").

טעות נפוצה היא לשים בתמונת הפרופיל לוגו של חברה ולא תמונה אמיתית של בעל חשבון המייל.

תמונת הפרופיל חשובה לשם קישור האתר לפרופיל עצמו ותצוגה של התמונה בתוצאות החיפוש. נכון להיום גוגל לא מציג לוגואים של חברות בתוצאות החיפוש אלא רק תמונות של אנשים. כדי שגוגל יאשרו את הפרופיל שלכם ואת החיבור בין האתר שלכם לפרופיל הגוגל+, חייבת להיות תמונת פרופיל של בנאדם. רצוי גם לא להשתמש בתמונות קנויות של אנשים. על אף שהצגת תמונות קנויות עובדת, אי אפשר להסתמך על כך לטווח ארוך היות שגוגל עלולה לפסול פרופילים שהתמונות בהן אינן אותנטיות.

 כך נראה פרופיל אישי: כפתור ה"הוספה למעגלים" מהווה אינדיקציה לכך שמדובר בפרופיל אישי, להבדיל מעמוד עסקי:

חיבור הפרופיל לאתר מעניק שני יתרונות מרכזיים: הראשון הוא הגדלת אחוז ההקלקות בתוצאות החיפוש. התמונה מבליטה את התוצאות מבין שאר התוצאות שמופיעות בserp. היתרון השני הוא ששיוך התוכן מהווה הוכחה עבור גוגל שהתוכן הוא בבעלותו של בעל הפרופיל, כך שאם יופרו זכויות היוצרים – זכות הראשונים על התוכן תהיה שלו.

 כך יראו תוצאות החיפוש לאחר החיבור בין האתר לגוגל+:

 יצירת עמוד עסקי

בדומה לדף עסקי בפייסבוק, מטרת העמוד היא מיתוג עסקי, הנגשת השירותים שלכם לאוהדי העמוד (מי שעשה לכם +1 לעמוד) והבאת תנועה לאתר או לנכסים מקוונים אחרים. כמו כן ניתן לעשות בו שימוש כסיגנל חברתי במודעות ממומנות.

הסממן המרכזי של עמוד עסקי המאפשר לנו לזהות מיידית שמדובר בעמוד ולא בפרופיל אישי הוא כפתור ה1+ שהוא המקבילה הגוגלית לכפתור הלייק בעמודים העסקיים של פייסבוק.

 אינדיקציה נוספת שמדובר בעמוד עסקי ולא בפרופיל אישי היא האפשרות להוסיף reviews / ביקורת של לקוחות בעמוד.

 על מנת לפתוח עמוד עסקי ניתן להגיע ישירות דרך הקישור: https://www.google.com/+/business/

או לחילופין דרך פרופיל הגוגל+ שלכם. לחיצה על החץ ליד תמונות הפרופיל תאפשר לכם גישה ליצירת דף עסקי חדש או להגעה לדפים עסקיים שכבר יצרתם.

 

תמיד אפשר יותר, גם אם אתם שנים עושים שיווק וקידום.
מלאו פה את הפרטים וענת תחזור אליכם במהרה עם תובנות
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

מוזמנים לקרוא את המגזין שלנו, מבטיחים שזה לא ה"ידה ידה" הרגיל על קידום אתרים ושיווק

תליק כרמון - מנהל עמוד הפייסבוק של האקדמיה ללשון העברית

קייס מדהים למשווקים: איך הופכים את שיא השעמום לשיא העניין – ראיון עם תליק כרמון, מנהל עמוד הפייסבוק הכי טוב בישראל – "האקדמיה ללשון העברית"

כיצד הפך עמוד "האקדמיה ללשון עברית" לעמוד הפייסבוק הטוב בישראל ומה אנחנו יכולים ללמוד ממנו? יש לנו כל כך הרבה מה לשאול את תליק כרמון

קראו עוד »

מחפשים פרטנר בלי בולשיט? כזה שעושה את מה שהוא מדבר

שייתן לכם את העצות המתאימות לכם גם אם זה בניגוד לכיסו? בום! הגעת ליעד

*בלחיצה על שלח אני מכריז שנמאס לי מדוחות וממילים גבוהות, אני רוצה טיפול כמו של בן משפחה!

רח' האומנים 7 ת"א / 039090299 / info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי - שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות

פרטיות / תנאי שימוש