• Site Search
  • Site Language

אסטרטגיית ניהול פרסום בגוגל

ריכזנו כאן שאלות נפוצות בנושא ניהול תהליך רכש המדיה, פריסתו ומחירים של קליקים ולידים

מהיכן מתחילים?

מתחילים בלמידה, לומדים את הלקוח, לומדים את הצרכים שלו, לומדים את המתחרים שלו בעזרת כלי ריגול מדהימים כמו SEMRush, SimilarWeb ועוד, לומדים את הקופי שלו ואת הקופי של השוק.

הגדרת מטרות ויעדים

שלב שני הוא הגדרות עם הלקוח של מטרות, מה בסופו של יום הלקוח רוצה – כמובן שלרוב זה יהיה "ליד איכותי במחיר הנמוך ביותר" אבל לא תמיד, לפעמים לקוח רוצה חשיפה, לפעמים לקוח רוצה Engagment (מעורבות עם הדף שלו), לפעמים לקוח רוצה תודעה וכו'. לא תמיד הלקוח רוצה לידים או רכישות, לרוב כן אבל לא תמיד.

בכל זאת חשוב שהדברים יהיו מוגדים וברורים.

האם אתם מתחילים מסקראץ למרות שיש לי כבר קמפיין?

זה תלוי, אין כאן תשובה חד משמעית, ברור שאם ללקוח אין כלום, אז מתחילים מאפס על זה אין דיון. אם ללקוח יש נכסים והיסטוריה אז ממנפים את מה שיש, אם יש היסטוריה טובה אז כמובן ממנפים אבל פעמים רבות הקמפיין לא טוב, עם ציוני איכות לא טובים ואז עדיף להתחיל מאפס מאשר לעבור על כל הקמפיין.

תנו לי הערכה לפני שאני מתחיל כמה יעלה לי קליק

הערכה גסה גסה מאד ניתן לתת, אבל למדנו שגם בעזרת הכלים הטובים ביותר הסטיות יכולות להיות אפילו של מאות אחוזים. בסופו של יום אנו עובדים עם הכלים המוכרים אבל כיוון שלכל מילה יש ציון איכות וציון מודעה ועוד מאות פרמטרים אז הסטיות יכולות להיות גדולות מאד. ניתן לכם דוגמת אמת, אם תחפשו כמה עולה הביטוי "שיווק באינטרנט" לפי Google Keyword, גוגל ימסרו שקליק עולה בערך 40 ש"ח, לעומת זה וויזי משלמים פחות מארבעה שקלים, שזה 1000% כמעט! לכן אם נעריך ללקוח ונסטה כך אבוי לנו.

אם כך מה ההצעה? ההצעה היא תמיד "לפרוש רשת", לקחת תקציב שהוא קרוב למה שאתם חושבים ולפרוש אותו ואז לדעת בדיוק מה ציוני האיכות שלכם, מה הסטיות וכו' כך שאחרי חודש תוכלו לנהל את התקציב באופן מדויק.

כמה יעלה לי ליד?

הרבה משתנים, ראשית מה יחס ההמרה של התחום שלך, מהו ה- Benchmark של התחום? בתחומים של "נותני השרותים" כמו עו"ד וכו' העוגן יכול להיות משהו כמו 3% המרה, כך שזה אומר שמתוך 100 אנשים ייחודיים, 3 יצרו קשר. בתחומים כמו "זרי פרחים" יחס ההמרה יכול להיות גם 10% ותחומים מורכבים מאד כמו "השקעת נדל"ן בארה"ב" יחס ההמרה יכול להיות פחות מאחוז.

אבל כדי שיהיה איזשהו עוגן, נניח שקליק עולה 3 ש"ח, אז להביא 100 גולשים עלה לנו 300 ש"ח ושלושה יצרו איתנו קשר, כך שליד עולה 100 ש"ח.

דף נחיתה ממיר יותר לא? למה לא לעבוד רק עם דף נחיתה?

ברוב המקרים ההנחה הזו נכונה, ניתן להגיד בגסות שהבנצ'מרק של דפי נחיתה לנתינת שרותים הוא משהו כמו 8% – עולה השאלה, אם דף נחיתה הוא 8% ואתר הוא 3%, האם לא ברור שאביא את הקהל שלי לדף נחיתה? הרי הוא ממיר יותר! התשובה היא לא כזו חד משמעית, כי מי שמגיע לאתר שלך, קורא עליך, לומד אותך, חווה אותך, ראה אותך מכל כיוון וזווית, שהוא יוצר קשר רמת הרצינות שלו הרבה יותר גדולה, בדף נחיתה המשאבים הולכים ל Call Center והגולש לא מגיע כל כך בשל.

כאמור, אין כאן נוסחה, יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן.

למה לעבוד אתכם?

ראשית – מי שמנהל אצלנו את המדיה עושה רק את זה, הוא לא פרילנסר שצריך למכור, ללכת לבנק, ללכת לסידורים וכו'. הוא מנהל מדיה. זהו.

שנית – המעטפת המקצועית שלנו וכוח הגודל מאפשר לנו לראות הרבה מאד קייסים וללמוד מהם.

שלישית – טכנולוגיה, אנו משתמשים בעשרות כלים ובין היתר כלים אשר עושים מכרזים בכל שעה כך שתמיד ננצח בן אנוש במעל 20%.

אחרי ה- Set Up מה אתם בעצם עושים? וכמה זמן לוקח להתאזן?

לאחר ההקמה הראשונית אנו מטייבים את הקמפיינים – החל משינוי מחיר, דרך מחיקת מודעות, דרך הוספת מילים, מחיקת מילים וכו'. הופכים את הקמפיין למדויק יותר וחד יותר. אם קמפיין יעבוד לבד ללא בן אנוש הוא ישרוף מעל 50% מהכסף שלו על ביטויים לא רלוונטיים וכו'.

איזון מגיע לרוב תוך משהו כמו חצי שנה.

מגזין וויזי

מוזמנים לקרוא את המגזין שלנו, מבטיחים שזה לא ה“ידה ידה” הרגיל על קידום אתרים ושיווק

מחפשים ספק שהוא פרטנר, שיתייחס אליכם ולכסף שלכם בכבוד ויעשה איתו את המקסימום?

בום! הגעתם ליעד

רח' האומנים 7 ת"א | 039090299 | info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי – שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות