בלוג שיווק באינטרנט

טפסים, לידים ומה ביניהם

הפוסט שלפניכם נולד מכאב, כאב משותף ומוכר לכל מי שעובד ברשת ומלאכתו היא שיווק באינטרנט.
אנחנו משקיעים בקמפיין, דואגים לרספונסיביות של האתר, למהירות שלו, לתוכן - דואגים שהגרפיקה תהיה מעודכנת ותתאים לקהל היעד, עושים מיליון ואחת פעולות כדי שהתוצאה של כל זה תסתכם בפנייה, או ברכישה..

אבל בפוסט הנוכחי אני עומד להתמקד בשלב הבא והחשוב ביותר שהוא קבלת הליד.

או למעשה בחוסר הקבלה שלו.

אנחנו כאמור עושים כל כך הרבה מאחוריי הקלעים שפשוט חבל שלידים הולכים לאיבוד ושהלקוחות לא מקבלים אותם.

לפניכם מספר גורמים וסיבות העלולים לחסום את הלידים. טיפול והבנת כל אחד מהם יסייע להפיג את הערפל ולתחזק את מערך קבלת ההתראות שלכם.

מייל פיקטיבי ששולח מאותו דומיין לאותו מייל. 

ראשית אתחיל מהטעות הקלאסית ביותר שהיא לא פחות ולא יותר הגורם הראשוני לחוסר קבלה של התראות על מילוי טפסים:

יש לנו אתר שמכיל טופס, לא משנה כרגע המערכת עליו האתר יושב, זה יכול להיות וורדפרס או ג'ומלה, זו יכולה להיות מערכת שפותחה בקוד סגור או אפילו צד ג' כגון ויקס.

הטופס עושה פעולה פשוטה - הוא אמור לאגור את הנתונים שמילא השולח בטופס (יש לוודא מעל הכל ולפני נושא שליחת המיילים/ התראות שהטופס אכן עושה זאת!) ואז בסיום לשלוח התראה לבעל האתר.  נשמע פשוט- נכון?

הבעיה המרכזית היא שבעל האתר שם את האתר על הדומיין - domain.com ואז יש לנו טופס שמשתמש בפונקציה כלשהיא של שליחת מייל - חשוב לציין שזה לא תיבת מייל ששולחת את הפנייה למייל כי אם קובץ - דבר שכבר מחשיד במידה מסוימת את השליחה ומראש עלול להחשב כספאם.

יתרה מכך - הטופס שולח את המייל מכתובת: info@domain.com - זה המייל השולח - נחשו לאן הוא שולח את המייל, את אותה התראה?

נכון - הוא שולח לעצמו, info@domain.com שולח פנייה לinfo@domain.com מעמוד/ קובץ שיושב על גבי האתר שיושב בדומיין: domain.com.

עכשיו אתם שרת שמקבל את הפנייה הזו ורק בנס זה לא יוגדר כספאם וכלל לא יגיע ליעד.

החיבורים לא נכונים.

גם כאן לפעמים דברים פשוטים יכולים להכשיל, ראשית כל יש לדאוג לשרת טוב, שרת עם טווח כתובות IP מספימות נכנס מראש לרשימה שחורה ולא משנה כמה יתוחזק המערך השולח.

יש מספר פעולות שניתן לבצע דרך השרת לגבי אימות מיילים,  DKIM + SPF הם החשובות ביותר מביניהן.

ראשית לגבי SPF - וזה ממש חיוני - יש לוודא שהוא פעיל ושהוא מכיל את הIP של האתר. ניתן לבצע בדיקה פשוטה כאן.

הרבה פעמים אנחנו מעבירים דומיין בהפניית A ופשוט שוכחים את הנתון הקטן אבל המשמעותי הזה.

שלב הבדיקות - שלחו מייל לgmail.com.

הרבה פעמים הבעיות נפתרות ועדיין לא רואים את המיילים- שליחה לgmail שוללת הרבה מהאופציות- תבדקו ישר בתיקיית הספאם.

שליחה למייל ממותג הבה פעמים יותר חסומה ולכן נדרש כלל האצבע הזה לשלב האימות.

SMTP + מייל שולח.

SMTP זה פתרון טוב לשרתים שלא תומכים בשליחה של מייל (למשל דרך שליחת מייל בפונקציה של PHP) אבל הוא Bad Practice

הסבה העיקרית שהוא לא הרגל טוב היא שאתרים זזים - אם האתר נשאר בנקודה שלו הכל טוב ויפה - אבל אם הוא זז זה עוד נתון שיש לזכור ולבדוק.

מייל שולח הוא פתרון מאוד חיוני, בעיקר למערכות כמו וורדפרס ששולחות את המייל מוורדפרס או בשילוב המילים wordpress ולא מהדומיין.

לפניכם המחשה לפונקציה שניתן לשתול בקובץ הפונקציות ומאוד תומכת בנושא:

//mail from
add_filter('wp_mail_from', 'new_mail_from');
add_filter('wp_mail_from_name', 'new_mail_from_name');

function new_mail_from($old) {
return 'info@domain.com';
}
function new_mail_from_name($old) {
return 'שלום מאתר דומיין';
}

סיכום:

קבלת נוטיפיקציות מלידים היא נושא חשוב. כדאי לשלוח את הליד לכמה גורמים, אם השרת נחשד בספאם פתרון עוקף הוא שליחה למייל רגיל של ג'ימייל ומשם העברה למייל של הלקוח.

עוד המלצה לסיום היא לרכז את כל הלידים במערכת CRM או אפילו במסמך אקסל משותף. אם תהיה התעניינות אשמח להרחיב על שני הנושאים האלו.


קשה להחליט דרך האינטרנט, נכון?
עד שלא תראו קייסים של הצלחות ולא תפגשו אותנו פנים מול פנים
לא תוכלו להתכנס על ספק לשיווק הדיגיטלי שלכם.
צרו קשר להבין איך נוכל להצליח אתכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

Wisy בפייסבוק

Wisy בפייסבוק

Wisy בפייסבוק

הירשמו לתוכן מעולה

דוא"ל:
שם:


[gravityform id=5 title=false description=false ajax=true tabindex=62]
[gravityform id=5 title=false description=false ajax=true tabindex=62]