בלוג שיווק באינטרנט

לקחים מהבחירות אשר ניתן לממש בשיווק באינטרנט לעסק שלנו

פורסם על ידי עידו סלע ב . קטגוריה: שיווק באינטרנט

זה לא פוסט פוליטי ודעתי הפרטית ממש לא מעניינת כאן ואני לא מייצג אף אחד.

בחרתי כמה לקחים, את הבולטים שבהם, לגבי הבחירות והקשר או המימוש שלנו לשיווק באינטרנט.

יש כמובן הרבה מאד לקחים מהבחירות האלו אבל לא כולם קשורים לשיווק באינטרנט - כמו הופעות בטלוויזיה, איפור, תצוגה, מסרים וכו' - רובם לא רלוונטיים לנו כאן בבלוג הזה. ניקח את מה שאפשר אשר נוכל להפיק גם בעסקים וגם בשיווק באינטרנט.

אז מה היה לנו ?

שחקנים בוגרים, יודעים מה זה שיווק באינטרנט, יודעים מה זה מדיה, לא צריך לספר לבנט מה זה פייסבוק יוטיוב וכו' ובטח לא לביבי, ללפיד ולשאר החבורה.

זו לא אותה תקופה כמו בבחירות הראשונות של אובמה שהוא הראשון שבאמת  מימש את האינטרנט, את הטוויטר, את גיוס ההמונים, המציא את תרומות ה- Micro-payments וכו'.

זוהי תקופה בשלה, כל אחד מכיר את פייסבוק, כל אחד מכיר את טוויטר (בזבוז זמן בישראל) וכל אחד מכיר את המדיה, הפרסום וכו'.

שורה תחתונה - "כלים שווים וידע שווה לכולם"

ותרשו לנו פה לצטט את איינשטיין, ציטוט אשר מופיע על קיר המשרד שלנו:

“You have to learn the rules of the game. And then you have to play better than anyone else”

אז כולם יודעים את ה- Rules of the game, בואו נדבר על המימוש שלהם.

שיעור ראשון במסר - תועלות

זה מאד נחמד הסיפור הזה של "רק לא ביבי", השאלה המרכזית בשיווק באינטרנט היא "אמילי" ראשי תיבות של "אני, מה יוצא לי מזה" או תכל'ס - מה התועלת שלי?

תועלות של המחנה הציוני

תדמיינו שאני ניגש ללקוח ואומר לו "רק לא חברת השיווק פלוני…"

אם לא פלוני אז למה? ואם לא פלוני אז אותך? ואם אותך אז למה? ומה לעזאזל יוצא לי מזה? למה לי להצביע לך?

זה אולי מתסכל אתכם, אבל אתם, בית העסק שלכם - כל אלה כשאנו מתייחסים לשיווק זה פחות מעניין. מה שמעניין הוא הלקוח. בואו ניקח לדוגמה "קמפיין לטיפול הידרותרפיה" אז האם אתם מדמיינים שאציין שם "רק לא מרכז X" זה הרי לא סביר.

אני גם לא אציין "אצלנו המתקן הכי יפה, שרות מעולה ומחירים מעולים" - זה בולשיט לא רלוונטי היום ועל כך בפוסט אחר.

מה שאציין אלו התועלות של הלקוח, למה לך לבוא לטיפול "כאבי הגב הורגים אותך? אצלנו תחזור לשגרה הכי מהר" מה התועלת? חזרה לשגרה. לא אני, לא המרכז שלי, לא המתקן שלי, לא ההכשרה שלי, לא העובדים שלי - אלא אתה, הלקוח, התועלות שלך.

מה אמר בוז'י - רק לא ביבי - אבל מה איתך? מי אתה? למה לי לבחור בך? מה יוצא לי מזה?

שיעור שני - תוקפנות כאסטרטגיה

תקיפה היא אחד המהלכים הכי גרועים שיווקית ואסטרטגית שיכולים להיות, מהרבה מאד טעמים.

ראשית - כבוד. כשאדם מכבד את עצמו, כשעסק מכבד את עצמו הוא לא תוקף, כשיש לו בטחון הוא לא תוקף, הוא מאדיר את עצמו.

אם אבוא ללקוח וכל שיחת המכירה אלכלך על המתחרים שלי אז האם זה מוציא אותי יותר גדול? יותר מכובד? - בדיוק הפוך. רק לוזרים וחסרי בטחון תוקפים. אין להם ערכים ובטחון משל עצמם אז הם צריכים בוץ ללכלך אחרים כדי שהם יראו נקיים. רע מאד כאסטרטגיה שיווקית.

מזכיר לכם את אחד ממהלכי השיווק המוצלחים בישראל אי פעם של חברת אורנג' - כשהם באו לשוק, אחרי תקופה ארוכה ששני אריות שולטים בשוק. מילה אחת אפילו הם לא אמרו לא על פלאפון ולא על סלקום והיה הרבה מה להגיד.

שנית - בומרנג. כשאתה תוקף, אתה גם מעצבן את הצד השני, הוא מוריד כפפות ומכאן הדרך ללכלוך ולבוץ קצרה ולוקחת מכולם משאבים מיותרים.

שלישית - התססה. אתה לא יודע מה מייצרת תקיפה, האם זה שעומד מולך מותסס, האם זה מעורר אצלו משהו? אולי סלידה ממך, אולי הפחתת ערך אצלך? אולי בכלל (ועל זה נדבר בהמשך) רצון לעבור לצד השני.

שיעור שלישי - זלזול והתנשאות

כולנו מונעים מרגש ולא מרציונל, פרופ' כהנמן וטברסקי זכו רק על האמירה הזו (המוכחת) בפרס נובל.

אנשים לא אוהבים מתנשאים, לא אוהבים שמזלזלים - לא בהם ולא באחרים.

מתוך הזלזולים - הכי חמור הוא זלזול באמונות - אבוי אם תזלזל באדם דתי כי כך וכך.

אבל כמה פעמים בעסקים ולא באמונות, אנו נתקלים בעבודה מזעזעת שבא לך או לצחוק או לבכות ובית העסק עבד על זה שנים. מה לעשות? לצחוק לו בפנים? לצחוק על ההחלטות שלו? התשובה ברורה.

המזלזלים, הם כמו רכילאים, אם אדם הוא רכילאי ומספר לך משהו על מישהו, מחר הוא יספר למישהו משהו עליך.

אם מישהו מזלזל במישהו - אז הוא אדם מזלזל. היום הוא לצידך, מחר הוא מולך - מי רוצה אדם כזה? מי רוצה להתחבר ליישות כזאת? לעסק כזה?

אני ממליץ מאד לעסקים - לא לדבר על מתחרים, לא לרדת עליהם ולא לזלזל. זה לא אומר בהכרח שאנחנו חייבים להיות צנועים, ניתן להאדיר ולפאר את הפעולות שלך, העבר שלך, העתיד שלך וכו' אבל לא על חשבון מישהו אחר.

Fact based decision making

קורה לכולנו שאנו מתבשמים מדף הנחיתה שלנו, מהאתר שלנו, מתגובות נפלאות בפייס וכו'. אבל מה? צריך להתבסס רק על נתונים. נתונים קשים.

תמיד צריך להסתכל ל"לבן של הנתונים" בעיניים, לראות את המספרים ורק אז לקבל החלטות מבוססות על נתונים.

הכי חמור - הפקת לקחים

ביל גייטס אמר שהטעות היא טבעו של האדם/העסק - אבל ההבחנה בין המעולים לבינוניים הוא בין היתר היכולת שלהם להפיק לקחים, ההתעשתות והמימוש המהיר של הלקחים אלו הם המבדילים בין העסקים.

אם יש משהו שממש הימם אותי הוא בוז'י וציפי לאחר הבחירות כשהם נשאלו מה הלאה הם עונים "נשב באופוזיציה, נוכיח את ביבי ונעלה לשלטון"

ה-ל-ו! זה לא מה שעשיתם עד עכשיו?

הגדרתו של איינשטיין לאי שפיות
“Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results”

סיכום - האדם (הלקוח) הוא חיה רגשית

לא לשכוח את זה, כולנו מונעים מרגש, מחליטים על בסיס רגש ופועלים על בסיס רגש ולכן יש לתת לו משקל הרבה יותר כבד מרציונל.

סיכום הבחירות היא אסטרטגיה גרועה.

שלושה דברים שאתם לוקחים מהפוסט לעסקים ולשיווק

אחד - תועלות

שניים - אסטרטגיה

שלוש - רגש

ולסיום צל"ש

שלושה צל"שים לכחלון

אחד, האתר שלו. הכי ברור, הכי נגיש, הכי פשוט, פונטים גדולים, מסר ברור, רספונסיבי ועובד. לא מושלם, כי יש טיפול לא טוב במובייל ועמודים פנימיים, אבל ברמת האתר הוא הכי טוב.

אתר כולנו
משאבים - ברור שהתרומה זה הנכס הכי חשוב, מפלגה בלי מנוע כספי לא יכולה לחיות וכחלון (מאפייני האתר) שמו אותה בדיוק במקום שבה היא צריכה להיות.

אסטרטגיה - ברור שהיה כאן קו אסטרטגי ברור - הולכים על הבנקים והנדל"ן. היה ברור, הקו היה ברור ונשמע לכל עבר.

ברשותכם, טיפ אחרון למאוכזבים מביננו

יש לתת מקום לאכזבה, יש לתת מקום לרצון לקבל משהו אחר.

אבל - אין לתת מקום לאנרגיות שליליות, לא לבכי, לא לדיכאון ולא למרמור. עוברים הלאה. למחרת בבוקר, ממשיכים כרגיל ועושים כמיטב יכולתנו במסגרת הקיים - זו אופטימיזציה בעצם. לקחת את הכלים הקיימים (משאבים, יכולות, תקציבים וכו') ולעשות איתם את המקסימום!

בהצלחה!

bannerblog

Trackback from your site.

עידו סלע

באופן אישי, אני מאד אוהב טכנולוגיה וממש מתרגש מאפליקציה שממומשת טוב, או מדיבורית חדשה, אבל אני לא פריק של בלוגים, לא כתבן בפורומים, לא מבין למה אנשים עוקבים אחר אנשים בטוויטר ולא תאמינו, ואני לא יודע אם אני יכול להגיד את זה, אני לא סובל את פייסבוק.

תגובות (6)

  • מרתה

    |

    אהבתי! דעתי לגמרי לגבי החלק הראשון במאמר על "ללכלך" על עסק אחר/מועמד אחר. מילה במילה מה שאני הייתי רושמת 🙂

    להשיב

  • דרור עמרני

    |

    עידו, איזה פוסט חכם! מקצועי! מעשיר.
    תודה לך.
    דרור.

    להשיב

  • אסתר

    |

    יש הרבה נקודות שכדאי ליישם...............לשנוי חברתי ועיסקי....................תודה ובהצלחה........................אסתר

    להשיב

להשאיר תגובה

קשה להחליט דרך האינטרנט, נכון?
עד שלא תראו קייסים של הצלחות ולא תפגשו אותנו פנים מול פנים
לא תוכלו להתכנס על ספק לשיווק הדיגיטלי שלכם.
צרו קשר להבין איך נוכל להצליח אתכם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

Wisy בפייסבוק

קבלו תובנות, כלים חדשים, פתרונות ועוד אחת לחודש לתיבה שלכם ובחינם. ללא ספאם, ללא קידומי מכירות וללא בולשיט. רק תוכן מעולה. הסרה בקליק בכל שלב.

דוא"ל:
שם:


[gravityform id=5 title=false description=false ajax=true tabindex=62]
[gravityform id=5 title=false description=false ajax=true tabindex=62]