אודות עידו סלע

עד לפני כמה שנים, עוד הייתי הצעיר הידען אשר מבין מאד באינטרנט והיו באים אלי משפחה וחברים להתייעצות, חוויתי את האינטרנט מ- day one, עוד כשבעיתונים כתבו "אינטרנט" עם מרכאות.

אני כבר לא כזה צעיר, אפילו עם שערות לבנות… אשתי, כדי לנחם אותי, טוענת שזה סקסי…

אני חובב ספורט, שחיתי באופן מקצועי בעברי ועד היום אני שוחה אצל אחי בעולם המים בקבוצת הפועלים, חולה על סקווש, שח וסנובורד.

כל חיי גרתי ברעננה ובשנים האחרונות עברנו לניצני עוז, שעד שלפני שבאנו לפה חשבתי שזה הצפון הרחוק מאד למרות שזה רבע שעה מרעננה.

עברנו כי למרות האהבה שלי לאינטרנט, אני לא רוצה שילדיי יהיו ילדי פייסבוק, אני רוצה שיעשו מדורה אמיתית ולא אפליקציית שתוף של מדורה, אני רוצה שילמדו לתקשר לדבר להביע רגשות עם חברים, שיבנו סוכה ממסמרים וקרשים ולא “קבוצת סוכה בפייס”. אני מקווה שתהיה לי שליטה על זה. לפחות אספק להם את הפלטפורמה.

רוב חיי עבדתי בתחום התוכנה וטכנולוגיה. עבדתי בחברת סטארט אפ כסמנכ”ל שיווק, בחברת ריטליקס כמנהל אופרציה עם לקוחות ענק בעולם כדוגמת IKEA ו- Petro China. ישבתי יותר מדי במטוסים עד שהגעתי כבר לשלב שבו צוות האוויר מכיר אותך בשמך הפרטי שזה אגב סימן מדאיג. מאד אהבתי לעבוד בריטליקס ועד היום יש לי פינה חמה מאד בלב אל החברה והאנשים.

יצא כך ברבות השנים שלמרות שעבדתי במשרות מלאות, סיפקתי ייעוץ למשפחה וחברים בימי שישי וערבים בכל מיני נושאים הקשורים לעסקיהם אבל בעיקר בתחום האינטרנט והטכנולוגיה. אל תשאלו אותי מה ההשכלה שלי בעניין, כי באופן רשמי אני עו”ד עם תעודה במגירה (אמא שלי עד היום כששואלים אותה, לא מציינת שלעידו יש חברת שיווק באינטרנט, היא אומרת שאני עו"ד… לך תסביר את הטרנד החולף הזה שנקרא אינטרנט…). אני חושב שהאהבה שלי לאנשים, עסקים, מסחר ופיתוח של יכולות, הביאו את האנשים אלי באופן טבעי וכנראה, ואת זה יעידו אחרים, גם ההצלחות שלהם.

עזבתי את ריטליקס לטובת פתיחת מיזם שלי בענן. בחיפושיי אחר הון, הגעתי לאדם שהסכים להשקיע במיזם אבל ביקש "בינתיים" שאעזור לו עם השיווק כי הוא שמע שאני מומחה לאינטרנט. תוך זמן קצר הוא הביא את חבר שלו וזה הביא את חבר שלו וכך הלאה והנה אנחנו צוות של 20 איש בוויזי.

הסיבה בין היתר להצלחה שלנו היא כי באנו ללקוחות עם גישה אחרת לגמרי, אשר אומרת "איך עושים כסף מהדבר הזה שנקרא אינטרנט". כמו שאני ניגשתי לחברים שלי באופן אישי, ולא איך מקדמים אתר או איך מעלים קמפיין. איך עושים אופטימיזציה מכלים ומשאבים קיימים.

אני מאד אוהב טכנולוגיה וממש מתרגש מאפליקציה שממומשת טוב, מכלים שימושיים, ממשקים מרשימים ועוד, אבל אני לא פריק של בלוגים, לא כתבן בפורומים, לא מבין למה אנשים עוקבים אחר אנשים בטוויטר ולא תאמינו, ואני לא יודע אם אני יכול להגיד את זה, אני לא סובל את פייסבוק, זו בעיני מכונת בזבוז זמן בלתי נתפסת.

מה שכן, בתחום השיווק באינטרנט ובכלל בעסקים זה לא מעניין מי אוהב מה, מה שמעניין זה מה שעובד (נתונים, לא רגש) וזה בדיוק מה שאני עושה היום, מנטרל את הרגשות והדעות ועובד לפי נתונים.

המוטו שלי הוא "עשה כמיטב יכולתך" לא כמיטב החלומות שלך ולא כמיטב הדמיונות שלך ולא כמיטב החברים שלך, אלא כמיטב היכולת שלך, את המקסימום שלך. זה הכי טוב.

אני יזם בנשמתי, ממש מתרגש לראות דברים קמים ונבנים והיום אנחנו מפתחים ארבעה מיזמים בתחומי הליבה שלנו.

התברכתי באשתי במשפחתי ובוויזי. לשמחתי אני בא בתשוקה בלתי רגילה לעבודה, ליצירה ולעשייה. אני מקווה שאוכל לעבוד מעט פחות כי אחת הבעיות שלי שאני עובד יותר מדי, אבל איך אמא שלי אומרת? "עד יומנו האחרון אנו עושים עבודה עצמית" אז יש לי עוד הרבה דרך…

תמיד אפשר יותר, גם אם אתם שנים עושים שיווק וקידום.
מלאו פה את הפרטים וליאת תחזור אליכם במהרה עם תובנות