• Site Search
  • Site Language

איך מסירים ביקורות שליליות מגוגל ומפייסבוק

לאחר שראינו ביקורת שלילית אצל לקוחה שלנו, אמרנו לה מייד לדבר עם אותו לקוח מתלונן. היה ביניהם דין ודברים, הלוך ושוב מיילים וכו' ובסוף שורה תחתונה הוא לא הסיר את הביקורת. הלקוחה שולחת לנו מייל ואומרת לנו "לא הצלחתי איתו, אז אני מאשרת לכם להסיר את הביקורת שלו מדף הפייסבוק".

צחקנו (לצערנו), כי הלוואי וזה היה אפשרי, אחרת מי בכלל היה שולח אותה לדבר אם אותו לקוח, ישר היינו מסירים. זה לא אפשרי בגוגל, זה לא אפשרי בפייסבוק וזה לא אפשרי בזאפ וזה כמעט לא אפשרי בשום מקום.

זאפ אפילו לקחו את זה צעד קדימה (ובצדק) ואמרו שאפילו אם בעל החנות דיבר עם אותו לקוח ושכנע אותו להסיר את הביקורת, הם (זאפ), לא מוכנים להסיר אותה רק להסיר את שמו של הגולש וכל זאת כדי לשמור על אותנטיות מול הגולשים שלהם

ביקורות לטובת קידום אתרים ושיווק באינטרנט

למזלנו עדיין בפייסבוק ובגוגל ניתן לשנות את הביקורות ואו להסיר אותם אבל זאת רק ע"י הגולש

שתי הערות על קידום אתרים לפני שנתחיל

יש חשיבות עצומה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט לביקורות, הן לאיך שגוגל מתייחס לדברים והן לאיך שהגולש מתייחס לדברים (האמון של בית העסק), לכן גם אם לא היה אכפת לנו הגולש והאמון שלו, היה אכפת לנו מגוגל ומקידום האתרים ואם לא היה אכפת לנו מקידום האתרים היה אכפת לנו מהגולש. בקיצור – זה סופר קריטי!

דבר נוסף בעניין פייסבוק (בלתי אפשרי בגוגל), בית עסק בפייסבוק יכול להחליט לא לקבל ביקורות בכלל (ע"י הסרת הכתובת שלו), כתבנו על זה פוסט כאן, אבל אם בית העסק החליט שהוא מאפשר ביקורות אז הוא חייב לקבל את הדין גם לביקורות הרעות.

שלב ראשון – לקוח אמיתי מתלונן

לקוח אמיתי מתלונן, אתם מכירים אותו ויודעים שהוא יצא לא מרוצה, אתם צריכים לדבר איתו באופן אישי ולעשות כל מה שאתם יכולים גם ע"י הפסד של כסף וגם ע"י מחוות שרותיות שלא מגיע ללקוח רק שיסיר את הביקורת. אין לתאר כמה זה חשוב שיסיר את הביקורת. לצערנו קולם של המתלוננים נשמע חזק יותר וקולם של המברכים בכלל לא נשמע, זה קצת דומה לתאונות בדרכים, בחדשות שומעים על הרוג מתאונה אבל לא שומעים על מליון וחצי נהגים שהגיעו בשלום, ככה זה ולא נתקן את העניין רק נתמודד איתו בדרכים אסרטיביות.

שלב שני – אותו לקוח אמיתי לא מוכן להסיר את הביקורת לאחר דין ודברים וכו'

מגיבים לגופה של הביקורת, תמיד מגיבים, אף פעם לא משאירים פתוח, תמיד מגיבים באופן מכובד, ענייני, לא מאשימים, מתנצלים אם צריך (גם אם בא לכם לשלוח טיל בליסטי ללקוח) מסבירים את העניין ולא משאירים דברים פתוחים – עונים באופן מכובד אשר מכבד אתכם ואת הלקוח.

לקוח ספאמר, מתחרים שמו ביקורות

זה יכול לקרות. "עדיף לכם" שיהיה מלא ביקורות רעות (מאות) כי אז האלגוריתם של גוגל ופייסבוק יודע לטפל בזה, הבעיה המרכזית היא מה קורה אם לקוח אחד, מתחרה סתם פתח מייל ושם ביקורת?

אז גם כאן, קודם כל להגיב גם אם הלקוח מתחזה

דוגמה לתגובה אמיתית מאחת הקולגות שלנו

ביקורת לטובת שיווק באינטרנט

בכל זאת ספאמר, האם אני יכול להסיר

לצערנו לא ולצערנו חבל שגוגל ופייסבוק לא מספיק מקיפים את הנושא כמו Zap (שמגיע להם שאפו) וגם YELP ועוד כמה אתרי פרימיום אשר מתייחסים באופן הוגן יותר לעניין הביקורות

טוב, אז איך מדווחים על ספאם?

ראשית, מומלץ על יותר מדיווח אחד, כדאי שהוא יגיע מכמה מקורות (מהבעלים, מהעובדים, מהחבר מהחברה ומכל מקום אפשרי) ואז אם יהיו כמה הצלבות מכמה מקורות יתכן ויתייחסו לדיווח ביתר רצינות.

דיווח בגוגל –

לעמוד עם העכבר על הביקורת, שאני עם העכבר על הביקורת יפתח דגל קטן ואז את האופציה ל"סמן כלא הולם"

הקשר של ביקורת וקידום אתרים

אז יפתח חלון נוסף עם אופציית הדיווח

קידום אתרים ושיווק באינטרנט

 

דיווח בפייסבוק –

אותו דבר, עומדים על ה Dropdown, ושם לוחצים Report Post

ביקורת בפייסבוק אשר עוזרת לקידום אתרים

לזכור

לא סתם לדווח על כל לקוח אמיתי, שלא יהיה "זאב זאב" הרי הם יודעים על כל דיווח שלכם במערכת, אז אם על כל לקוח אמיתי שמתלונן תדווחו כספאם לדיווח האמיתי הם לא יתייחסו.

תמיד להגיב כבית עסק באופן מכובד ומכבד.

מזכיר את החשיבות העצומה לביקורות לעניין האמון של הלקוח וזה קשר ישיר לקידום האתרים כיוון שגוגל רואה את כל הביקורות ולא רוצה להציג עסקים רעים לגולשים שלו.

מגזין וויזי

מוזמנים לקרוא את המגזין שלנו, מבטיחים שזה לא ה“ידה ידה” הרגיל על קידום אתרים ושיווק

מחפשים ספק שהוא פרטנר, שיתייחס אליכם ולכסף שלכם בכבוד ויעשה איתו את המקסימום?

בום! הגעתם ליעד

רח' האומנים 7 ת"א | 039090299 | info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי – שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות