• Site Search
  • Site Language

איך להשתלט על חשבון גוגל אנליטיקס

ניהול חשבון – Google analytics

בין אם קיבלתם לקוח או, שאתם עצמכם בעלי אתר, יתכן מצב שבו תכנסו לחשבון האנליטיקס ותגלו שאין לכם הרשאת ניהול. במצב הזה, אפשרויות השימוש שלכם באנליטיקס יהיו מוגבלות. מאחר שלרוב המשתמשים האפשרויות הבסיסיות מספיקות למדי, בהחלט יתכן מצב שתגלו שאיש, כולל בעל האתר עצמו, לא יודע למי כן יש את ההרשאות האלו – בדרך כלל זה יהיה מנהל הקידום הקודם או, זה שלפניו או, זה שלפני לפניו.

בואו נבין רגע, גם אם יש לכם אפשרות צפיה בחשבון, ואפילו אתם רשומים כאילו יש לכם את כל ההרשאות (manage users, edit וכד’) זה ממש לא אומר שיש לכם הרשאות לניהול החשבון (account). יתכן מאד שיש לכם רק הרשאות “צפיה” (view). במצב הזה, מה שאתם יכולים לעשות זה, לצפות. אבל אין לכם אפשרות, למשל, לחבר חשבון אדוורדס, להסיר משתמשים אחרים וכד’.

 

איך אתם יודעים שאין לכם הרשאת ניהול? נכנסים ל-admin, לוחצים על account – בצילום למעלה, האפשרות השמאלית – (אם אתם בעברית, ימין) אם אין לכם הרשאה, כל מה שתוכלו לעשות זה רק להסיר את עצמכם מהחשבון.

מה עושים עכשיו?

השתלטות על חשבון גוגל אנליטיקס – יוצאים לדרך

חשוב לציין, הפוסט הזה מתייחס למקרה שבו לא יודעים מי בעל השליטה בחשבון ולמקרה שלא ניתן ליצור איתו קשר, מכל סיבה שהיא. אני לא מדבר על מצב שבו מנהל האקוונט מסרב להעביר את ההרשאות (לצערנו, גם דברים כאלו יכולים לקרות אבל, זה סיפור אחר לגמרי).

ראשית, עליכם לפתוח לעצמכם הרשאת גישה מלאה ב-view. כלומר, אפשרות ניהול משתמשים ועריכה:

גוגל אנליטיקס פתיחת הרשאת גישה

הרשאת view, היא ההרשאה הבסיסית ומי שיש לו הרשאת ‘ניהול משתמשים’ ב-view יכול לפתוח לכם הרשאה דומה. אם אין לכם בכלל גישה לחשבון האנליטיקס, זה סיפור אחר לגמרי שלא נכנס אליו כאן.

שנית, מבצעים פניה לגוגל דרך טופס התמיכה המקוון בכתובת הזאת>>>

לוחצים על ‘צור איתנו קשר’ בצד שמאל למעלה (בדף בעברית) ובוחרים “בעיות גישה” ו”מנהל המערכת עזב את החברה”

בראש הטופס ישנן הנחיות כיצד לאפשר לצוות של גוגל לגשת לחשבון – יש צורך לסמן את תיבת ה-technical suport בלשונית ה-account.

יצירת קשר עם גוגל השתלטות על אנליטיקס

אלא, שיש פה טריק. כי אם אין לכם הרשאות ניהול, לא תוכלו לסמן את התיבה הזאת. טריקי.

אבל, ברוב המקרים, כמו בדוגמה כאן, התיבות מסומנות כדיפולט וסביר להניח שמנהל החשבון לא ביטל אותן. ואם כן, לציין זאת בטופס הפניה.

גוגל, כמו גוגל, אוהבים לתת עזרה למי שמשלם להם ולכן, בטופס הם יבקשו את מספר הלקוח של… ה-adwords. אבל, שימו לב שזה לא שדה חובה ולכן, אם אין לכם, פשוט תתעלמו באלגנטיות.

מלאו את שדות החובה, לכל הפחות, ודאגו בשדה הפרוט לתת הסבר מפורט לבעיה, אני ממליץ בחום לרשום את ה-id של האנליטיקס המבוקש כי זה המקום היחיד שניתן לעשות זאת.

בחרו את דרך ההתקשרות המועדפת עליכם (טלפון, מייל). לדעתי, שיחת טלפון אחת יכולה לפתור כמה וכמה מיילים של שאלות והבהרות. קחו בחשבון שהמענה על כל מייל, מצד גוגל, לוקח כמה ימים. חוץ מזה, השיחה על חשבון גוגל ובעברית. אז למה לא. אבל זה כמובן לשיקולכם.

ו.. סיימתם.

הי, לא לשכוח ללחוץ על ‘שלח’ ?

איך מקבלים הרשאת אדמין בגוגל אנליטיקס – הביצוע

כמה ימים אחרי שליחת הטופס נציג תמיכה מגוגל באירלנד יצור אתכם קשר באצמעי הקשר שבחרתם.

מכאן התהליך פשוט למדי (לא שעד עכשיו הוא מסובך מדי, נכון?)

  • ראשית, הנציג שולח מייל למי שרשום כבעל החשבון (אם אלו כמה, אז לכל מי שרשום) ויבקש שיצור איתו, או אתכם, קשר.
  • במידה ואין מענה תוך יומיים-שלושה, אתם נכנסים לפעולה ונדרשים לבצע כמה פעולות פשוטות להוכחה שאתם הבעלים של האתר (כלומר שיש לכם גישה לפאנל הניהול):
  • במייל תקבלו סטרינג יחודי הכולל בקשה לגוגל למנות אתכם כאדמין בחשבון. את הקובץ תתבקשו להטמיע באתר כקובץ txt. בתקיה מיוחדת באתר: www.mydomain.com/analytics.txt. שימו לב, שבתוך הסטרינג יש לעדכן את תאריך הביצוע – זה הדבר היחיד שתדרשו לשנות. ע”י כך תוכיחו שאכן אתם הבעלים של האתר.
  • מחזירים מייל לנציג אחרי שבצעתם
  • אחרי עוד כמה ימים, מקבלים את המייל המיוחל שמודיע לכם שהבקשה שלכם התקבלה והחשבון שלכם הוגדר כאדמין באנליטיקס.

זהו, קיבלתם הרשאה!

זוכרים איפה רואים את זה?

ב-account (ולא ב-view)

הרשאות בגוגל אנליטיקס

מגזין וויזי

מוזמנים לקרוא את המגזין שלנו, מבטיחים שזה לא ה“ידה ידה” הרגיל על קידום אתרים ושיווק

מחפשים ספק שהוא פרטנר, שיתייחס אליכם ולכסף שלכם בכבוד ויעשה איתו את המקסימום?

בום! הגעתם ליעד

רח' האומנים 7 ת"א | 039090299 | info@wisy.co.il

כל הזכויות שמורות © לוויזי – שיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום אונליין ופתרונות